Tech hvg.hu 2016. január. 11. 07:02

Itt a vége: eltűnik az egyik ismert mobilgyártó neve

Az első mobiltelefon gyártója, majd a kilencvenes-kétezres évek meghatározó vállalata volt a Motorola. A név még az idén örökre eltűnik a telefonokról.

Egy kicsit sem túlzás azt állítani, hogy a Motorola neve sokáig egyet jelentett a mobiltelefonokkal: a készüléket feltaláló mérnök a Motorolánál készítette el a mai telefonokhoz képest viccesen kinéző remekművét, 1973-ban. Az első mobil végül 1983-ban került a polcokra, a következő évtizedekben pedig a Nokia és az Ericsson mellett a Motorola tartozott a legismertebb gyártók közé.

A 2009-es Motorola Droid (Európában: Motorola Milestone) amerikai sikere segített betolni az Android szekerét.
Motorola

Az okostelefonok berobbanásakor – a Nokiához nagyon hasonlóan – azonban elaludt az amerikai mobilgyártó, melynek következményeként 2012-ben a Google vásárolta fel a Motorola telefongyártó részlegét, két éve pedig a Lenovónak adták tovább a céget. A felvásárlás során körülbelül 2000 szabadalom, a Motorola brand- és védjegyhasználata került a Lenovo tulajdonába, és ahogy Lukács Anita, a vállalat magyarországi vezetője akkor a HVG-nek elmondta: a megegyezés főleg időt adott a Lenovónak, sokkal korábban tudtak így megjelenni az amerikai és nyugat-európai piacokon, mintha organikus fejlődés alapján kellett volna ezt véghezvinniük.

Az ikonikus M betű egyelőre marad.
AFP / Josep Lago

Most azonban véget ér a történet: Rick Osterloh, a Lenovo általános vezérigazgató-helyettese a CNET-nek adott interjújában elárulta: nem olyan lassan, de biztosan kivezetik a piacról a Motorola brandet: még idén eltűnik majd a felirat és a név. A vonatkozó készülékeket a továbbiakban a nem feltétlenül szebben hangzó Moto by Lenovo márkával forgalmazzák majd – ami gyanúnk szerint csak egy átmeneti elnevezést jelent a teljesen Lenovóvá válás előtt.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló változásokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.