Mégsem olyan gördülékeny minden az Alphabettel, mint ahogyan azt a Google gondolta.
A hét egyik legizgalmasabb híre kétségtelenül a Google átalakulása, pontosabban az Alphabet nevű ernyővállalat létrejötte volt. Az Alphabet egy óriási szervezet lett (Larry Page-dzsel és Sergey Brinnel az élén), s a Google maga „csupán” egyike lett az Alphabet alá tartozó cégeknek.
Nem tudni, pontosan kinek a fejéből pattant ki először a név, illetve hogy utána ellenőrizték-e az alphabet.com-ot (szinte elképzelhetetlen, hogy ez ne történt volna meg egy Google-nél), mindenestre most emiatt kerültek konfliktusba a BMW-vel.
A német autógyártó Alphabet név alatt működteti az egyik leányvállalatát, ráadásul az övé az alphabet.com domain is. A BMW szóvivője elmondta – számolt be róla a The New York Times – a Google nem tájékoztatta őket a terveiről, és vásárlási szándékot sem jelentett be a domainre és a védjegyre. Ezzel együtt a szóvivő hangsúlyozta, hogy nem fogják eladni a domaint, mivel a weboldal igen aktív része az Alphabet üzletágnak.
Ráadásul amióta a Google-hír megjelent, többször is leállt a BMW oldala az óriási forgalom miatt: sokan – érthetően – az alphabet-com alatt keresték az új Google-t.
A BMW most vizsgálja, hogy történt-e védjegybitorlás, azonban jogi lépéseket nehéz lesz tennie, hiszen „ki perelné be a Google-t?”. Amúgy is nehéz ügyről van szó, ugyanis az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatala szerint a védjegybitorlás akkor fordul elő, ha egy másik cég által is használt név miatt a felhasználók összetéveszthetik a két céget/szolgáltatást.
A Google-féle Alphabet az abc.xyz webcímen található, azonban jó páran már most arról blogolnak, hogy lemondani egy .com domainről tulajdonképpen a gyengeség jele.