Nem fogynak annyira jól a tabletek, mint ahogyan azt a gyártók szeretnék, ezért stratégiai lépéseket fontolgatnak.
Változtatnak tablet-stratégiájukon a neves gyártók, mivel a vásárlási kedv kissé visszaesett. Túlzott aggodalomra persze még nincs ok: évente 170-200 millió ilyen eszköz talál gazdára, ennek ellenére többeknek is veszteséget kellett elkönyvelniük ezen a területen. Ilyenkor azután megszólal a vészcsengő, és lépni, változtatni kell.
A Digitimes összefoglalója szerint az Apple és a Microsoft a nagyobb kijelzőkben látja a megoldást: az almás cég állítólag egy 12,9”-es tablettel rukkol ki a negyedik negyedévben (ideje volna, hiszen már közel egy éve hallani erről), a Microsoft pedig – igen nagy titokban – a mostani leggyorsabb tablet, a Surface Pro 3 utódján dolgozik. Ennek a tabletnek is nagyobb lesz 12”-nél a kijelzője, s a promóciós szöveg ugyanaz, mint a Surface Pro 3-nál: ez a táblagép teljeskörűen helyettesítheti a notebookot.
Az Asustek elsősorban a ZenPad sorozatot nyomná, de a tavalyi 10 millió készülékkel szemben idén csak 7 milliót szállítana. Úgy tervezi, hogy a veszteségei 2015 végére nullszaldóba fordulnának, s 2016-ban már nyereséges lehetne a tablet-üzletág.
A Samsung most az árakkal operál, és bár 8”-es és 9,7”-es Galaxy Tabjei még mindig drágábbak, mint a vetélytársak, de az áraik már barátságosabbak, mint az elődeiké. A dél-koreai cég egyébként a S Pentől várja, hogy komoly érv legyen a tabletek megvásárlása mellett.
Ami az ipari felhasználást illeti, az Acer, a HP, az MSI és az Asustek is kínál olyan eszközöket, amelyek specifikációikban ugyan gyengébbek az ipari PC-gyártók készülékeinél, viszont az áruk 30-50 százalékkal kevesebb, így akár vonzók is lehetnek néhány alkalmazáshoz.