Keresőjével és mobil operációs rendszerével is hatalmas teret nyit a piaci szereplők, sokszor saját konkurensei előtt is a Google – áll a vállalat bejegyzéseiben, melyeket az Európai Bizottság antitröszt-vizsgálata kapcsán tettek közzé.
Az Európai Bizottság szerint a Google visszaél az általános internetes keresőszolgáltatások terén betöltött vezető pozíciójával: keresőjében módszeresen a saját ár-összehasonlító alkalmazását részesíti előnyben. A testület haragját a Google Flight Search repülőjárat-kereső váltotta ki, illetve inkább úgy fogalmazhatunk, hogy ezen szeretnék levezetni, mi is a gondjuk a Google terjeszkedésével.
A vállalat a döntésre reagálva beidézte a Washington Post cikkét, melyből kiderül, hogy az amerikai utazási keresőoldalak forgalmának 95%-án három fő szereplő osztozik – ezek közül egyik sem a Google. Hogy ők hogy állnak, arról egy, a cég szerint az amerikaihoz igencsak hasonló helyzetet ábrázoló grafikon számol be, ami a németek által használt turisztikai keresők látogatottságát mutatja. A grafikon szerint a Google finoman szólva sem agresszívan terjeszkedik.
Vonatkozó bejegyzésében a Google több más példát is hoz erre, sőt arra is utalnak, hogy a szereplők versenygése miatt a felhasználók ma minden korábbinál több általános és speciális kereső közül válogathatnak – sőt, ezekre a konkurens oldalakra (pl. utazási keresőkre) is gyakran éppen a Google keresőjéből érkezik óriási forgalom.
Mivel az Európai Bizottság bejelentése szerint külön versenyjogi vizsgálatot indítanak az Android miatt, a Google ezzel kapcsolatban is közzétette véleményét. Megemlítik, hogy az Androidot ingyen használhatja hardvertermékeihez bármelyik másik vállalat, és ha akarja, akkor a Google szolgáltatásait teljesen nélkülözve is megteheti ezt. (Ez utóbbi formát választotta az Amazon: a Google által fejlesztett operációs rendszer alapjaira építették saját táblagépeiket, de mindenféle google-ség nélkül.)
Szintén érdekes versenyjogi szempontból a tény, miszerint az előtelepített Google-szolgáltatásokkal érkező androidos készülékekre sokszor rákerülnek a konkurensek is: szinte minden gyártó előtelepíti a Facebookot, a Microsoft alkalmazásait vagy éppen a már emlegetett utazási keresőket.
A Google kiemeli, hogy minden alkalmazásfejlesztő eldöntheti, melyik platformra fejleszt, és bár az Android a legnépszerűbb rendszer, a programozók mégis folyamatosan sokféleségben gondolkodnak: 80%-uk több platformra is fejleszt alkalmazásokat.