Hatalmas az érdeklődés a Pebble Kickstarteren meghirdetett új okosórája iránt.
Alig akart megnyílni kedden a Kickstarter oldal, annyian próbálták elérni a Pebble Time nevű új okosóra miatt. A közösségi finanszírozás elképesztően működött, mindössze 49 perc alatt össze is jött az első egymillió dollár, rekordot döntve a Kickstarteren.
Aztán a következő 48 óra elteltével már több mint 10,3 millió dollárt dobtak össze a netezők – ez az eredeti Pebble okosórának (amelyik szintén a Kickstarteren kezdte a pályafutását) öt hét alatt sikerült. Ezzel együtt a crowdfunding oldal legsikeresebb kampánya lett, megelőzve az Ouyát.
Akkoriban persze indokolt volt a közösségi segítség kérése, a Pebble-nek tényleg szüksége volt pénzre az akkori óra fejlesztéséhez, és nem talált hagyományos befektetőt. És a dolog – ahogy azt a Mashable megjegyzi – működött. Három évvel a kampány után a Pebble már egy jól menő cég, több mint egymillió okosórát értékesített, ami igen nagy szó.
Na de akkor mit keres most a Kickstrateren? A kérdés már csak azért is jogos, mert második okosóráját, a Pebble Steelt már nem vitte a Kickstarterre, hanem saját oldalán és egyéb online üzletekben árulta. Eric Migicovsky, a Pebble alapítója és vezérigazgatója a mostani kickstarteres jelenlétet azzal magyarázta a Mashable-nek, hogy az oldal számukra a megfelelő platform ahhoz, hogy minél szélesebb közönséggel megismertessék a Pebble Time történetét, és lehetőséget adjanak az első támogatóknak, hogy részesei legyenek a Pebble-saga újabb fejezetének. Más szavakkal: a Kickstarter nem elsősorban pénzgyűjtő, hanem inkább marketing eszköz számukra.
Ez persze nem tetszik mindenkinek, és elég sok kritika is éri Migicovskyt és a Pebble-t, mondván: ők már gazdagok és a gazdagok tönkreteszik a Kickstartert. Hogy ez igaz, vagy nem, azt nehéz eldönteni, mindenesetre a Pebble Time-nak igencsak jó esélye van arra, hogy a Kickstarter történetének legsikeresebb kampánya legyen.
A Pebble Time-ról ebben a cikkünkben olvashatnak részletesebben is.