Megjavították a jegyautomatákat és a MÁV weboldalait szerda délutánra – jelentette a vasúttársaság.
Szerda délután öt órára megjavították a MÁV utas- és jegyértékesítési rendszereit kiszolgáló szervert, a cég szerint ismét működnek a jegyautomaták, a netes jegyátvételi rendszerek és elérhető a mav.hu és a mav-start.hu oldal is.
A leállásokat a MÁV közleménye szerint az okozhatta, hogy a többszörös biztosítással ellátott szerver háttértárolója nem kapcsolódott az adatátviteli rendszerhez. A társaság hozzátette, az informatikusai a gyártót is bevonták a hibák kijavításába.
Az utas- és jegyértékesítési rendszert kiszolgáló szerver kilenc óra előtt állt le, emiatt átmenetileg nem lehetett elérni a MÁV és a MÁV-Start honlapját, nem üzemelt az internetes jegyátvételi rendszer az egész országban és nem működtek a jegyautomaták az állomásokon. Az Elvira kereső és az otthon nyomtatott jegyvásárlás a műszaki hiba ideje alatt is elérhető volt.
Azok az utasok, akik korábban már az interneten keresztül megváltották a belföldi menetjegyüket, de nem tudták kinyomtatni a jegykiadó automatából, a menetjegy nélkül is felszállhattak a vonatokra. Esetükben a jegyvizsgáló elkérte az emailcímüket és a jegyvásárlás időpontját, valamint utasleadási lapot állított ki az utazás adatai alapján.
A MÁV-Start a közleményében arra kérte az utasokat, hogy az utasleadási lapot juttassák el az ügyfélszolgálatára emailben az eszrevetel@mav-start.hu címre, faxolják el a 06-1-511-2093 számra, vagy keressék levélben vagy személyesen az ügyfélszolgálatot. Így amennyiben később igazolódik, hogy az utasnak volt érvényes jegye a rendszerben, az utasleadási lapon szereplő díjakat nem kell megfizetnie – írták.
A MÁV az utasok elnézését kérte a meghibásodás által okozott kényelmetlenségekért.