Tech hvg.hu 2014. november. 09. 09:55

Így kell ezt csinálni: félmillió eladott telefon, 300 dolláros marketingköltséggel

Az okostelefonok világában is igaz, hogy nem is annyira a mennyiség, mint inkább a minőség, pontosabban a jól megválasztott reklámozási hely hozhat eredményt.

Áprilisban került piacra az elérhető árú, ám remek specifikációkkal büszkélkedő okostelefon, a kínai OnePlus cég OnePlus One-ja. (A készülékről ebben a cikkünkben írtunk részletesen.)

Az azóta eltelt fél év alatt több mint 500 ezer készüléket értékesítettek – derül ki egy Forbes-interjúból, azzal a merész elképzeléssel együtt, hogy még az év vége előtt szeretnék átlépni a bűvös egymilliós értékesítési számot.

Ami azonban igazán meglepő (és példa lehet sok cég számára), a OnePlus One-t kísérő marketingköltség mindössze 300 dollár volt (ami még forintra átszámítva sem vészes), és ezt a pénzt egyetlen helyen költötték el, a Facebookon, különböző típusú hirdetésekre, és óriási tömeget sikerült elérniük.

OnePlus fórum

Az interjúból az is kiderült, hogy készülékenként tíz dollárnál is kevesebb a nyereség (ezért is sikerül viszonylag alacsonyan tartani az árat, és a nagy bevételt majd a tartozékok értékesítéséből remélik.

A OnePlus One iránt egyébként akkora a kereslet, hogy nem is bírják az iramot, így a cégnek, tetszik, nem tetszik, bővülnie kell.

Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.