Az okostelefonok világában is igaz, hogy nem is annyira a mennyiség, mint inkább a minőség, pontosabban a jól megválasztott reklámozási hely hozhat eredményt.
Áprilisban került piacra az elérhető árú, ám remek specifikációkkal büszkélkedő okostelefon, a kínai OnePlus cég OnePlus One-ja. (A készülékről ebben a cikkünkben írtunk részletesen.)
Az azóta eltelt fél év alatt több mint 500 ezer készüléket értékesítettek – derül ki egy Forbes-interjúból, azzal a merész elképzeléssel együtt, hogy még az év vége előtt szeretnék átlépni a bűvös egymilliós értékesítési számot.
Ami azonban igazán meglepő (és példa lehet sok cég számára), a OnePlus One-t kísérő marketingköltség mindössze 300 dollár volt (ami még forintra átszámítva sem vészes), és ezt a pénzt egyetlen helyen költötték el, a Facebookon, különböző típusú hirdetésekre, és óriási tömeget sikerült elérniük.
Az interjúból az is kiderült, hogy készülékenként tíz dollárnál is kevesebb a nyereség (ezért is sikerül viszonylag alacsonyan tartani az árat, és a nagy bevételt majd a tartozékok értékesítéséből remélik.
A OnePlus One iránt egyébként akkora a kereslet, hogy nem is bírják az iramot, így a cégnek, tetszik, nem tetszik, bővülnie kell.