A Spotify és a Pandora hiába a két legnépszerűbb streaming zeneszolgáltatás és hiába egyre több az előfizetője: mindkét cég egyre veszteségesebb.
Az üzleti világban elég fura szituáció, ha egy cégnek egyre nagyobb a felhasználói bázisa és a bevételei is óriási arányban növekednek, mégis egyre inkább veszteséges a cég. Ez a helyzet most a streaming zeneszolgáltatókkal, még a két legnagyobb, a különösen az Egyesült Államokban népszerű Pandora, illetve a hazánkban is elérhető Spotify is erre a sanyarú sorsra jutott.
Ahogy a Statista grafikonjából kiderül: a kékkel jelzett dollármilliós bevételek nőnek, az adózás utáni veszteség mégis csökken. Ennek egyik fő oka, hogy a kiadók diktálnak: a súlyos összegekbe kerülő jogdíjak megfizetése után csak akkor lehetne nyereséges az üzlet, ha a legtöbben a fizetős verziót használnák. Csakhogy a Pandorát használók 98 százaléka az ingyenes lehetőséget használja ki, és a Spotify 10 milliós fizetős tábora sem jelent még életbiztosítást.
Ha ez érdekes volt, hasonlókért lájkolja a hvg.hu Tech rovatának facebookos oldalát.