Jó pár ausztrál felhasználó ébredt tegnap reggel arra, hogy túszul ejtették iOS-es eszközét. A háttérben egy hackertámadás állt, amely az Apple-t és a PayPalt is érintette.
Mi is hírt adtunk arról, hogy ausztrál hackerek az Apple Find My iPhone, iPad, Mac funkcióját használták fel arra, hogy zároljanak iOS-es eszközöket, és 50-100 dollárt kérjenek a PayPalon keresztül a zárolás feloldásáért.
Másfél nappal a hackertámadás után az Apple nyilatkozatot adott ki, amelyben mindenekelőtt megnyugtatta a felhasználókat, hogy a kínos incidens nem érintette az iCloudot. Az érintett felhasználóknak azt javasolja, hogy „ASAP”, azaz ahogy csak lehet változtassák meg Apple jelszavukat, és ne használják ugyanazt a felhasználónevet és jelszót több szolgáltatásnál. További segítségért pedig a helyi Apple boltokhoz forduljanak.
Az Apple nem árulta el, hány felhasználót érintett a hackelés, és nem is tárta fel az okokat. Bár néhány felhasználó már hozzá tudott férni a telefonjához, a többségnek azonban még zárolva van.
A PayPal is megjelentetett egy nyilatkozatot, ebben elmondta, hogy a hackerek által megadott hotmail címhez semmiféle PayPal-számla nem tartozik, így még ha valaki utalt is volna, nem veszett el a pénze. Egyébként is kiemelten figyelnek ügyfeleik biztonságára. Azt is világossátették, hogy a PayPal felhő alapú struktúrája igen jól védett, nem tárolódnak pénzügyi információk a telefonon, így az ügyfelek banki adatai biztonságban vannak.