Bármilyen bonyolult is, távolról sem tökéletes az utasszállító repülőgépek útját követő rendszer, derült ki a malajziai Boeing ellentmondásos információkkal, gyanús körülményekkel súlyosbított eltűnése kapcsán.
„Rendben! Jó éjt!” Ezekkel a szavakkal búcsúzott valaki a légiirányítóktól a rádión keresztül, amikor március 8-án kora hajnalban elhagyta hazája légterét a malajziai légitársaság MH 370-es járata. Akárki irányította is az utasszállítót, ezután már nem keresett kapcsolatot az előírás szerint a vietnami kollégákkal, hanem leállította az összes kommunikációs rendszert, és az eredeti, pekingi úti cél helyett nyugat felé fordította a Boeing 777-200-as orrát.
A továbbiakról alig tudni ennél többet, pedig a modern utasszállító repülők útjának követéséről meglehetősen összetett rendszer gondoskodik. Normál körülmények között a legénység, illetve a gép rövidhullámú rádióval és kétféle radarral tartja a kapcsolatot a földi repülésirányítókkal.
A repülőgépek nyomon követéséről, illetve annak hiányosságairól a HVG e heti számában olvashatnak.