Rendhagyó megoldást választott a fejlesztők megkeresésében és toborzásban az ipari internetet fejlesztő GE Healthcare: a vállalat egy online programozói versennyel kívánja megtalálni Magyarország legjobb szoftverfejlesztőit, akiket állásinterjúra is elhívnak.
A fejlesztői stratégiára és képességekre épülő Bitfection játék a Java programozáshoz értő szoftvermérnököket igyekszik bevonni a GE világába. A Bitfection egy optimalizációs probléma megoldására épül. A játékosoknak egy több tízezer pixelt tartalmazó fiktív orvosi leleten kell azonosítaniuk elváltozásokat, beteg pixelcsoportokat. A beteg területek megtalálása és megjelölése néhány tucat nanorobot feladata, melyek működését a játékosok által Java programnyelven megírt viselkedési logika irányítja. A játék körökre osztott, minden robot egy akciót hajthat végre körönként: például mozoghat, szkennelheti a környezetét, vagy megjelölheti a beteg pixeleket. Az eltérő akciók eltérő energiaszükséglettel rendelkeznek. A kihívást a robotok rendelkezésére álló véges energia minél optimálisabb felhasználása jelenti, ugyanis ha elfogy egy robot rendelkezésére álló energia, akkor nincs lehetősége további akciók végrehajtására.
A játékosok öt különböző, egyre nehezedő pályán próbálhatják ki kódjukat, melyek közül az utolsókat már csak az igazán jó stratégiát használó nanorobotok tudják eredményesen megoldani. A fentiekből kitűnik, hogy a játékosok nem egy triviális problémával állnak szemben, hanem egy érdekes és elgondolkoztató feladattal, melynek nem csak egy jó megoldása lehet.
A pályák sikeres teljesítését követően a játék különböző paraméterek segítségével kiértékeli a játékos kódját, és pontozza annak teljesítményét, ezáltal lehetőség nyílik annak összehasonlítására más játékosok eredményével. A legmagasabb pontszámot elérő játékosokkal a GE fel fogja venni a kapcsolatot, és felkínálja egy állásinterjú lehetőségét. Természetesen a GE a pontszámon kívül a kódminőséget és a megoldás eleganciáját is figyelembe veszi majd az esetleges interjúk során.
A verseny március elején indul és egy kreatív kampány keretein belül online és offline csatornákon jut majd el a fejlesztőkhöz: nagy irodaházak menzatálcáin, óriásplakátokon, online folyóiratok felületén tűnnek majd fel a robotok és a játék weboldala.