Feltehetően sokunkat bosszantották már az olykor megfejthetetlennek tűnő CAPTCHA-k. Az alábbi megoldás viszont várhatóan közkedvelt lesz.
A CAPTCHA (Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart) a számítástechnika nem túl kedvelt velejárója: a torzított betű- vagy számkombinációkat akkor használják egy weboldalon, ha biztosak akarnak lenni abban, hogy az oldalra látogató hús-vér ember és nem holmi spammelő robot, hiszen ez utóbbi nem tudja értelmezni az említett kombinációt.
A gond csak az, hogy sokszor a felhasználó sem, csak mereszti a szemét, hogy akkor ez most 3-as vagy B betű, sőt nem egyszer képtelen kiolvasni a feladott szót. Próbálkozik egyszer, kétszer, aztán mérgesen ott is hagyja az oldalt.
Egy újdonságnak köszönhetően azonban mindez megváltozhat, kifejezetten meg fogjuk kedvelni a CAPTCHA-kat, pontosabban a játékká lényegített CAPTCHA-kat. Az ilyen tesztek ugyanis interaktív webelemeket tartalmaznak, és valamilyen egyszerű kis játékos feladatot kell megoldanunk, például áthelyezni vagy lehúzni valamit a képernyőn. De etethetünk virtuális halakat, vagy – mint az alábbi képen – tehetünk salátaöntetet egy szendvicsre.
Egy ilyen kis játékkal az ember könnyen elboldogul, a robot viszont tehetetlen lesz. További kellemes ráadás, hogy akár a jövő egyik marketingeszköze is lehet, hiszen egy-egy ilyen játékos CAPTCHA-val termékek, brandek lennének megismertethetők, többek között ez is volt a célja vele az ötletgazda Future Ad Labsnak. Kapva kapott az alkalmon a Heinz cég is, amelyik az elsők között iratkozott fel a játékos CAPTCHA-k világába.