Kétéves szerződést írt alá a Microsoft az amerikai National CineMedia mozihálózattal: több ezer moziban fogják vetíteni reklámfilmjeit a nagyfilm előtt.
Kétperces videóban foglalta össze a Microsoft a Windows Phone 8 előnyeit. A kisfilmben az olimpiai aranyérmes strandröplabdázó Kerri Walsh Jennings mindennapjait és persze családját láthatjuk (természetesen nem hiányozhatnak a tündéri kisgyerekek), de persze az igazi főszereplő egy Nokia Lumia 920-as és a rajta futó mobil operációs rendszer.
Ami kicsit meglepő: a Microsoft ezúttal nem a tévék világát célozza reklámjaival, hanem az amerikai filmszínházakat vette célba. A CineMediával kötött együttműködés keretében 19 ezer moziteremben vetítik majd a reklámfilmet, olyan, nagy érdeklődésre számot tartó alkotások előtt, mint például a The Hobbit, a New York-i filmkritikusok díjával kitüntetett Zero Dark Thirty vagy a Nyomorultak.
A mozihálózat életében is ez az első ilyen hosszútávra szóló szerződés, eddig ugyanis csak eseti megállapodásai voltak például a Samsunggal, a Best Buyjal, illetve a Microsofttal. Természetesen a redmondi cég nemcsak a Windows Phone 8-at, hanem egyéb termékeit, a Windows 8-at, a Surface-t vagy az Xbox 360-at is ilyen módon fogja reklámozni.
S hogy mit jelent az „ilyen módon” a Microsoft marketingeseinél? Hogy miért választották ezt a fajta reklámozást? Nos, a televíziókészülékekkel szemben a filmvásznon sokkal látványosabban jelenhetnek meg a reklámfilmek, mind képileg, mind hangilag, arról nem is beszélve, hogy a néző sem kapcsolhat el távirányítójával a reklámról.
Íme, az a hirdetés, amely a filmszínházakban fog menni Amerika-szerte: