Az elemzők többféle forgatókönyvet látnak, de abban egyetértenek, hogy az iPad 2 rosszul jön majd ki az iPad mini megjelenéséből.
A Piper Jaffray elemzője szerint a kisebb, olcsóbb iPad megjelenése rossz hatással lesz az 10 colos, hagyományos modellek eladásaira. Gene Munster az AllThingsD-nek azt mondta: minden 5 millió eladott iPad mini 1 millióval kevesebb hagyományos iPad-eladást jelent majd, ami 20 százalékos kannibalizációs arány.
Egy másik kutatóintézet, az Evercore Partners szerint nem a felhasználók fognak dönteni, hanem az Apple. Rob Cihra elemző úgy látja: az iPad mini bevezetése után az Apple követi majd a Jobs által meghatározott stratégiát, és hogy ne legyen egyszerre háromféle iPad a piacon, leállnak majd az iPad 2 gyártásával, az iPad mini pedig egyszerűen átveszi majd az olcsóbb Apple-tablet szerepét.
A várakozások szerint az iPad mini 7,85 colos (valószínűleg nem Retina) képernyővel, az iPhone 5-ben debütált, kisebb dokkcsatlakozóval és az iPadnél is ütősebb dizájnnal rendelkezik. Az árát 249 és 299 dollár közé várja a piac. Bemutatója október 23-án lesz, megjelenésére pedig november 2-án lehet számítani.