Az Apple továbbra is meghatározó szereplője a tabletpiacnak, sőt tavaly óta még erősíteni is tudott az iPad.
A tavalyi második negyedévben mért 61,5 százalékról az idei év hasonló időszakára 68,2 százalékra nőtt az Apple részesedése a táblagépes eladásokból - áll az IDC piackutató legfrissebb elemzésében. Az Apple úgy tudta növelni százalékát, hogy közben maga a tabletpiac is teljes gőzzel haladt előre, egy negyedév alatt 15 millió helyett már 25 millió táblagép kelt el világszerte.
A második helyen álló Samsung és a negyedik Asus részesedése is emelkedett (7,3 százalékról 9,6 százalékra, illetve 2,6 százalékról 3,4 százalékra), ahogy a nulláról természetesen a tavaly ezen a fronton még nem szereplő Amazon is előre tudott lépni, 5 százalékot megszerezve a piacból. Jelentősen gyengült viszont az Acer, a tajvani gyártó az eladások 4,2 százaléka helyett az idei második negyedévben már csak 1,5 százalékot tudhatott magáénak.
Az idei év további hónapjaiban az IDC az Apple és az Amazon további erős szereplésére számít, de ősztől megjelennek majd az eladásokban a Windows 8 és Windows RT rendszerű táblagépek is. A cég szerint az Android (Google vagy Amazon) és a Windows (8 vagy RT) operációs rendszerek több verziója elriaszthatja az érdeklődő felhasználók egy részét, akik így a piacot meghatározó iPad mellett dönthetnek. A Saxo Bank szerint hosszabb távon az Apple és a Microsoft lesz a táblagépes front két élharcosa.