Egy meglehetősen kemény állítással került fókuszba egy mobilos analitikával foglalkozó új cég. Azt állítják, hogy az iOS App Store-ban lévő alkalmazások közel kétharmadát senki nem használja.
Apptrace névre hallgat a berlini Adeven analitikai megoldása, amely alapján arra jutottak, hogy az iOS App Store-ban lévő 650 ezer letölthető alkalmazás közül 400 ezer gyakorlatilag mintha ott sem lenne: nincs értékelésük és nem is tölti le őket senki. A cég szerint szembe kell néznünk (és persze a fejlesztőknek is) a valósággal, hogy csak pár ezer olyan app van, amelyik egyáltalán néhány letöltést generál.
A helyzet okaként a GigaOM-nak nyilatkozó Christian Henschel, az Adeven vezetője az Apple rendszerét látja, ami miatt nehéz felfedezni ezeket az alkalmazásokat, mivel "az appok böngészésének egyetlen elérhető módja a toplisták böngészése", ami pedig azt jelenti, hogy amelyik szoftver egyszer sem tud felkapaszkodni a toplistára, annak gyakorlatilag nincs esélye bekerülni a körforgásba.
A nagy sikerek után jelenleg kissé visszafogottabban pörgő Draw Something alkalmazás fejlesztője korábban több tippet is adott a fejlesztőknek arra, hogy az App Store sajátosságait és más lehetőségeket kihasználva hogyan lehet esélyük belépni a sikeres appok körébe.
A helyzet okaként a GigaOM-nak nyilatkozó Christian Henschel, az Adeven vezetője az Apple rendszerét látja, ami miatt nehéz felfedezni ezeket az alkalmazásokat, mivel "az appok böngészésének egyetlen elérhető módja a toplisták böngészése", ami pedig azt jelenti, hogy amelyik szoftver egyszer sem tud felkapaszkodni a toplistára, annak gyakorlatilag nincs esélye bekerülni a körforgásba.
A nagy sikerek után jelenleg kissé visszafogottabban pörgő Draw Something alkalmazás fejlesztője korábban több tippet is adott a fejlesztőknek arra, hogy az App Store sajátosságait és más lehetőségeket kihasználva hogyan lehet esélyük belépni a sikeres appok körébe.