A várakozásoknak megfelelően a Microsoft bemutatta irodai szolgáltatáscsomagja legújabb verzióját. Előtérbe helyeztek minden most divatos dolgot: felhős alapok, letisztult felületek, érintés-optimalizáltság és közösség jön az irodai munkáséletbe.
A felületen történt jelentősebb változások mellett koncepcionálisan is új alapokra helyezte irodai termékét a Microsoft. A San Franciscóban tartott bemutatón kiderült: a “cloud first” jegyében szoftver helyett ezentúl sokkal inkább szolgáltatásként kell tekintsünk az Office-ra. Ez felhasználói szinten azt jelenti, hogy az új Office-alkalmazások alaphelyzetben a felhőben tárolják a dokumentumokat, az eszközeinkre csak akkor kerül belőlük, ha ezt kifejezetten kérjük.
Steve Ballmer Microsoft-vezér a magyar idő szerint hétfő esti bemutatón elmondta: azt szeretnék, ha az - Office 15 és Office 2013 helyett/mellett végül az Office 365 brandbe beújított - irodai csomag egy mindent összefogó modern iroda lenne, ami mindig, minden eszközünkön velünk van, anélkül, hogy ehhez bármit kapcsolgatnunk kellene. Az élmény persze a Microsoft saját platformajain lesz a leginkább felhasználóbarát, azaz az előzetes és ingyenes verzióban már most letölthető, október végén megjelenő Windows 8-on, illetve a már szintén beharangozott Windows Phone 8-on.
Kis finomságok kerültek minden alkalmazásba
Az Office alkalmazásai közül mindegyikbe került valamiféle intelligens újítás. Az Outlook például felismeri a címeket, és amit annak gondol, azt rögtön térképbe ágyazva is megmutatja az e-mailen belül. De ugyanígy van akkor is, ha időpont-egyeztetési tartalmat vél felfedezni a levélváltásunkban: rögtön naptári foglalást javasol hozzá, így nekünk - ha megfelelő a partner által javasolt időpont - csak jóvá kell hagyni a bejegyzést.
A Word ilyesmi, látványos újdonsága az olvasási mód, melyben az alkalmazás újratördeli a szöveget, hogy kényelmesebb legyen azt olvasni. A passzív tevékenyésg mellett természetesen aktívan szerkeszthetjük vagy kommentelhetjük is a kívánt szövegrészletet. A multimédiás tartalmakat az eddigieknél egyszerűbb lesz beágyazni, illetve fejlesztettek azok megjelenítésén is.
A Power Point érezhetően táblagépesebb lett: a pointerként használt tollal rajzolhatunk az élő prezentációba, a rámutatáshoz pedig a kivetítésre használt vászon helyett pedig elég csak a táblagépünkre irányítani a tollat.
Az Excelben azt tették egyszerűbbé, amire egyébként is használjuk a szoftvert, illetve most már szolgáltatást: a táblázatcellák tartalmából próbál következtetni arra az Excel, hogy mit szeretnénk a többibe írni, és ha elfogadjuk, intelligensen kitölti helyettünk a többi cellát. Másik fontos újdonság lehet a Microsoft által egyszerűbbnek ígért táblázatkészítés, ami valljuk be, továbbra sem a kezdő felhasználók legvágyottabb tevékenysége.
Ott folytatódik, ahol abbamaradt
A felhőbe helyezett irodai szolgáltatások alapja a SkyDrive, melynek köszönhetően - akárcsak az Apple iCloud megoldása esetében - ha bármelyik eszközön megnyitjuk dokumentumunkat, onnan folytathatjuk a munkát, ahol a másikon abbahagytuk. Ehhez az Office egy kis segítséget is ad: a dokumentum megnyitása után felkínálja, hogy rögtön ugorhatunk is a legutóbb módosított ponthoz.
Bár mindez egy magáncélra használt mobil + laptop + táblagép kombó esetében is érdekes, legnagyobb használ alighanem a vállalati ügyfelek veszik majd, akik a reggel a partnerek elé kerülő, céges asztali gépen megkezdett jelentésbe minden további nélkül beilleszthetik majd a mindenkinek csak a lefekvés előtti percekben eszébe jutó plusz egy grafikont.
A zökkenőmentes folytatás mellett a hasonló kapcsolattartásra is odafigyelt Redmond, így a Skype is be van építve az Office-ba, illetve fejlesztettek a SharePoint lehetőségein is.
Együtt jóban, rosszban
Mivel az Office egyértelműen vezeti az irodai megoldások piacát, bármit is ad ki a Microsoft, néhány éven belül aligha veszti el vezető pozícióját, így a most bemutatott újdonság egész biztosan gépek millióira kerül majd fel. Közép- és hosszú távon viszont már más a helyzet: az egyre több dologra képes, a Drive megjelenése után offline használatra is alkalmas Google Dokumentumok egyre több felhasználóhoz jut el, és ha a Google kihasználja az USA-béli okosmobilos eladások több mint felét jelentő Android lehetőségeit is, sokat tud még javítani pozícióján.
A Microsoft érezhetően egy lapra tett fel mindent, az Office jövője nagyban függ a cég asztali és mobilos Windows-ának jövőjétől is, a termékek vagy együtt lesznek sikeresek, vagy együtt kezdenek majd ellaposodni az eredményeik.
Az előzetes verzió ingyen letölthető
A Word 2013, Excel 2013, PowerPoint 2013, Outlook 2013, OneNote 2013, InfoPath Designer 2013, Publisher 2013, InfoPath Filler 2013, Lync 2013 és Access 2013 alkalmazásokat tartalmazó új Office 365 Home Premiumot a Windows 7 és Windows 8 rendszerek használói már kipróbálhatják, természetesen az őket érdeklő részleteiben is.
Az ingyenes verziót az új Office - egyelőre nem ismert - megjelenését követően 60 napig lehet majd használni.
Steve Ballmer Microsoft-vezér a magyar idő szerint hétfő esti bemutatón elmondta: azt szeretnék, ha az - Office 15 és Office 2013 helyett/mellett végül az Office 365 brandbe beújított - irodai csomag egy mindent összefogó modern iroda lenne, ami mindig, minden eszközünkön velünk van, anélkül, hogy ehhez bármit kapcsolgatnunk kellene. Az élmény persze a Microsoft saját platformajain lesz a leginkább felhasználóbarát, azaz az előzetes és ingyenes verzióban már most letölthető, október végén megjelenő Windows 8-on, illetve a már szintén beharangozott Windows Phone 8-on.
Az új Windows-okhoz való igazítás jegyében érezhető változtatásokat eszközöltek az új Office felhasználói felületén. Minden illik a Metro felületbe, illetve alkalmazkodik az érintésvezérlés fontosabb szabályaiba: nagyobb, így ujjal is könnyen eltalálható ikonok és letisztult felület, amin mindig csak éppen annyi látszik, amennyi a Microsoft szerint éppen fontos lehet a felhasználónak. Ennek egyik remek példája a menüszalag, ami alaphelyzetben nincs a képernyőn, egy érintéssel előhívható, de ha kell, akkor ott rögzíthető is.
Kis finomságok kerültek minden alkalmazásba
Az Office alkalmazásai közül mindegyikbe került valamiféle intelligens újítás. Az Outlook például felismeri a címeket, és amit annak gondol, azt rögtön térképbe ágyazva is megmutatja az e-mailen belül. De ugyanígy van akkor is, ha időpont-egyeztetési tartalmat vél felfedezni a levélváltásunkban: rögtön naptári foglalást javasol hozzá, így nekünk - ha megfelelő a partner által javasolt időpont - csak jóvá kell hagyni a bejegyzést.
A Word ilyesmi, látványos újdonsága az olvasási mód, melyben az alkalmazás újratördeli a szöveget, hogy kényelmesebb legyen azt olvasni. A passzív tevékenyésg mellett természetesen aktívan szerkeszthetjük vagy kommentelhetjük is a kívánt szövegrészletet. A multimédiás tartalmakat az eddigieknél egyszerűbb lesz beágyazni, illetve fejlesztettek azok megjelenítésén is.
Az Excelben azt tették egyszerűbbé, amire egyébként is használjuk a szoftvert, illetve most már szolgáltatást: a táblázatcellák tartalmából próbál következtetni arra az Excel, hogy mit szeretnénk a többibe írni, és ha elfogadjuk, intelligensen kitölti helyettünk a többi cellát. Másik fontos újdonság lehet a Microsoft által egyszerűbbnek ígért táblázatkészítés, ami valljuk be, továbbra sem a kezdő felhasználók legvágyottabb tevékenysége.
Ott folytatódik, ahol abbamaradt
A felhőbe helyezett irodai szolgáltatások alapja a SkyDrive, melynek köszönhetően - akárcsak az Apple iCloud megoldása esetében - ha bármelyik eszközön megnyitjuk dokumentumunkat, onnan folytathatjuk a munkát, ahol a másikon abbahagytuk. Ehhez az Office egy kis segítséget is ad: a dokumentum megnyitása után felkínálja, hogy rögtön ugorhatunk is a legutóbb módosított ponthoz.
Bár mindez egy magáncélra használt mobil + laptop + táblagép kombó esetében is érdekes, legnagyobb használ alighanem a vállalati ügyfelek veszik majd, akik a reggel a partnerek elé kerülő, céges asztali gépen megkezdett jelentésbe minden további nélkül beilleszthetik majd a mindenkinek csak a lefekvés előtti percekben eszébe jutó plusz egy grafikont.
A zökkenőmentes folytatás mellett a hasonló kapcsolattartásra is odafigyelt Redmond, így a Skype is be van építve az Office-ba, illetve fejlesztettek a SharePoint lehetőségein is.
Mivel az Office egyértelműen vezeti az irodai megoldások piacát, bármit is ad ki a Microsoft, néhány éven belül aligha veszti el vezető pozícióját, így a most bemutatott újdonság egész biztosan gépek millióira kerül majd fel. Közép- és hosszú távon viszont már más a helyzet: az egyre több dologra képes, a Drive megjelenése után offline használatra is alkalmas Google Dokumentumok egyre több felhasználóhoz jut el, és ha a Google kihasználja az USA-béli okosmobilos eladások több mint felét jelentő Android lehetőségeit is, sokat tud még javítani pozícióján.
A Microsoft érezhetően egy lapra tett fel mindent, az Office jövője nagyban függ a cég asztali és mobilos Windows-ának jövőjétől is, a termékek vagy együtt lesznek sikeresek, vagy együtt kezdenek majd ellaposodni az eredményeik.
Az előzetes verzió ingyen letölthető
A Word 2013, Excel 2013, PowerPoint 2013, Outlook 2013, OneNote 2013, InfoPath Designer 2013, Publisher 2013, InfoPath Filler 2013, Lync 2013 és Access 2013 alkalmazásokat tartalmazó új Office 365 Home Premiumot a Windows 7 és Windows 8 rendszerek használói már kipróbálhatják, természetesen az őket érdeklő részleteiben is.
Az ingyenes verziót az új Office - egyelőre nem ismert - megjelenését követően 60 napig lehet majd használni.
Tech
hvg.hu
2012. július. 04. 09:10
Mérföldkőhöz érkezett a Windows 7
Tech
Balogh Csaba
2012. június. 20. 19:45
Bemutatkozott a Windows Phone 8: sok jó hír és egy rossz
Tech
hvg.hu
2012. július. 09. 19:15
Hivatalos: október végén jelenik meg a Windows 8
Tech
hvg.hu
2012. június. 27. 07:45
Ízelítő videón a Windows Phone 7.8
Tech
hvg.hu
2012. július. 03. 06:20
Jó hír: nagyon olcsó lesz a Windows 8
Tech
hvg.hu
2012. május. 31. 22:19