Tech hvg.hu 2012. május. 31. 17:19

Ezeken a tévécsatornákon túl hangos a reklám

A nézői panaszok mellett a hatósági mérések is igazolták, hogy a televíziók még mindig nem tartják be a reklámhangerőre vonatkozó szabályokat. A Médiatanács most három csatornát figyelmeztetett a hangoskodás miatt.

Az új médiatörvény hatályba lépésétől a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) műsorfigyelői egy Humanoid névre keresztelt szoftver segítségével mérik a reklámok és a környezetükben sugárzott műsorok átlagos hangereje közötti eltérést. Tavaly szeptemberig a Médiatanács néhány hónap türelmi időt adott a médiaszolgáltatóknak, hogy felkészüljenek az új szabályozásra, ez idő alatt a szoftver csak az olyan kiugróan magas hangerő ingadozásokat mérte, amelyek már zavaróak lehettek a tévénézők számára.

2011 őszétől a Humanoid már validált, a hatósági eljárások alapját képező adatokat szolgáltat. A szoftver minden hónapban véletlenszerűen kiválasztott három napon vizsgálja, hogy a reklámok átlagos hangereje mennyivel haladja meg a körülöttük sugárzott műsorszámok hangerejét. Hat csatornát (Duna Televízió, Duna World, M1, M2, RTL Klub, TV2) minden hónapban megvizsgál a hatóság, emellett a műsorfigyelő osztály havonta még egy, véletlenszerűen kiválasztott nagy jelentőségű médiaszolgáltatót vesz górcső alá.

Fülöp Máté

A tavaly októberi adatok szerint a Duna Televízió negyvennyolc, a Magyar Televízió két csatornája (az M1 és az M2) hat, az RTL Klub pedig negyvenkét alkalommal sértette meg a médiatörvény reklámhangerőre vonatkozó előírását.

A tévénézőket különösen zavarják a hangos reklámok, erről számos hatósághoz érkező panasz is tanúskodik. A Médiatanács ezért felhívta az ellenőrzés alá vett és jogszabálysértő televíziókat, hogy tegyenek eleget a törvényi előírásoknak, és tartózkodjanak a jogsértésektől. A szankció alkalmazása során a hatóság tekintettel volt a fokozatosság és arányosság jogszabályban rögzített követelményére.

Hirdetés
hvg360 Gyükeri Mercédesz 2025. február. 17. 19:30

Ha Gordon Ramsay megszerette, nekünk is jó lesz? Az áldott és átkozott margarin

Nincs még egy olyan modern élelmiszer, amelyik kezdettől fogva ilyen erős érzelmeket váltott volna ki, mint a margarin. Tekintettek rá drága terméket kiváltó megmentőként, aztán a drága termék pusztítandó hamisítványaként. Egy időben méltatták azért, hogy egészséges, aztán az volt vele a baj, hogy nem, mostanában pedig mentes és fenntartható alternatívaként tálalják a gyártók. Most, hogy a margarin oldalán Gordon Ramsay-t állította versenybe egy cég, mi sem maradhattunk ki, és megnéztük: vajon tényleg össze lehet keverni a margarint a vajjal? És előállítható otthon, pálmaolaj és mindenféle adalékok nélkül?