Másolásvédelmi rendszert vezet be az Amazon
Az Amazon.com internetes áruház is beszáll az UltraViolet elnevezésű digitális másolásvédelmi rendszerbe, amely nem a formátumhoz, hanem a felhasználóhoz köti a jogvédett tartalmat, és állandó hozzáférést biztosít a fogyasztóknak az általuk megvásárolt filmekhez.
Bill Carr, az Amazon digitális médiával foglalkozó részlegének alelnöke mindössze annyit árult el a Las Vegasban kedden megkezdődött CES szórakoztató elektronikai kiállításon, hogy a cég megállapodást írt alá az egyik hollywoodi stúdióval az UltraViolet-kompatibilis filmek értékesítéséről. Azt azonban nem lehet tudni, hogy a vállalat milyen mértékben fogja támogatni a másolásvédelmi szabványt.
A Digitális Szórakoztatótartalmi Ökoszisztéma (DECE) nevű csoport által életre hívott rendszert tavaly év végén indították útjára. A kezdeményezés lényege, hogy a felhasználók "zárható digitális szekrényt" kapnak, amelyben a megvásárolt DVD-k, Blu-ray diszkek, film- és zeneletöltések azonosítóit tartják. A jogosultság ellenőrzésével bárhol és bármilyen hordozható eszközön - egyebek között okostelefonon és számítógépen is - hozzáférhetnek az egyszer már kifizetett tartalmakhoz.
A nagy hollywoodi filmstúdiók és fogyasztói elektronikai vállalatok által alkotott DECE reményei szerint az új rendszer elég vonzó lesz a fogyasztók számára ahhoz, hogy továbbra is megvásárolják, és ne kölcsönözzék a filmeket, amelyből kevésbé profitálnak a filmgyárak.
A rendszer számára az Apple Inc. és az Amazon.com jelentik a legnagyobb ellenfelet. Így ha az utóbbi valóban beszáll a kezdeményezésbe, az jelentősen növelné az UltraViolet népszerűségét. A nagy hollywoodi stúdiók közül egyedül a Walt Disney Co. nem támogatta a szabványt. A rendszer növekedését jelzi, hogy egyre több fogyasztói elektronikai vállalat támogatását élvezi.