Több mint ötezer amerikai okostelefonost kérdezett meg a Google, hogy képet kapjon arról, ki, mire használja készülékét.
Több mint ötezer amerikai okostelefonost kérdezett meg a Google, hogy képet kapjon arról, ki, mire használja készülékét. Íme néhány érdekes adat a megállapításokból.
Ami mindenekelőtt leszögezhető: az okostelefonok valóban beépültek a mindennapokba, és az, hogy telefonálni is lehet velük, lassan már egy mellékes (persze kihagyhatatlan) funkcióvá válik.

Az okostelefonosok 81 százaléka szörfözik kütyüjével, 77 százalékuk keresésre használja, 68 százalék különféle alkalmazásokat futtat rajta, és 48 százalék néz videókat az okostelefonon.
A leggyakrabban felkeresett weboldalak listáját természetesen a keresők vezetik, őket a közösségi oldalak és a videomegosztók követik. S hogy az okostelefonosos keresés mennyire nem öncélú, azt jól érzékelteti az a – meglepő – adat, hogy tízből kilenc keresés valamilyen konkrét akcióval végződik, legalábbis az Egyesült Államokban.
Az okostelefonosok 79 százaléka használja a telefonját a bevásárlásai során, elsősorban ár-összehasonlításra, illetve további termékinformációk lekérdezésére. 74 százalékuk pedig vásárol is okos készüléke segítségével.
A Google kutatási eredményeiről készült (angol nyelvű) videóból még további érdekességek derülnek ki, arról, hogyan könnyítik meg a mindennapokat az okostelefonok.
