Május végén indul a Kódpárbaj 3: AntMe!
Néhány év kihagyás után Kódpárbaj márkanév alatt ismét online programozási versenyre hívja a játékos kedvű...
Néhány év kihagyás után Kódpárbaj márkanév alatt ismét online programozási versenyre hívja a játékos kedvű szoftverfejlesztőket a Microsoft Magyarország.
A feladat érdekes, a fődíj pedig csábító, a győztes ugyanis egy notebookot vihet haza az eredményhirdetés után.
A versenyzőknek ezúttal egy képzeletbeli mezőn élő hangyaboly tagjainak viselkedését úgy kell kialakítaniuk, hogy a hangyák élelemgyűjtéssel, valamint bogarak és rivális hangyabolyok tagjainak legyőzésével minél több pontot gyűjtsenek. A játékot várhatóan több ligában bonyolítják le, amelyek legjobbjai egy „bajnokok ligája" jellegű döntőben mérhetik össze képességeiket.
A verseny kiíróinak célja a szórakoztatás mellett az volt, hogy minél több jelenlegi, vagy potenciális fejlesztővel ismertessék és szerettessék meg a Visual C# 2010 programnyelvet és fejlesztési környezetet. A játékosok számára ezért a szervezők a játékot bemutató részletes tutorial mellett egy előre definiált „sablon-hangyabolyt”, teljes szimulációs környezetet és C# tankönyvet is biztosítanak. Ezek segítségével már minimális programozási ismeretekkel is létrehozhatók tökéletesen működő hangya-kolóniák, így a versenyzők a szoftveres nehézségek leküzdése helyett a legjobb stratégiák, és az azokat megvalósító algoritmusok kidolgozására összpontosíthatják energiáikat.
Nevezési határidő: 2011. május 30., hétfő, 16.00 óra.
A verseny indulása: 2011. május 31., kedd, 19:00 óra.
A győztes díja egy erős – akár „hangyaboly-programozásra” is alkalmas – notebook. A konkrét feladat, a teendők, az AntMe! csomag letöltési címe, és minden további részlet elérhető a verseny hivatalos weblapján.
A verseny napján az érdeklődők élő videostreamen követhetik a beküldött hangyabolyok harcát bemutató online közvetítést.