A földrengés nem játék!
Az elmúlt hétvége szörnyű tragédiájáról keveseknek jut eszébe a játékipar, de mivel Japánról van szó, lehetett sejteni, hogy lesz hatása a katasztrófáknak a virtuális világokra és online játékosokra is. Szerencsére nem csak rossz hírek akadnak, az összefogás sem maradt el ebben a nehéz helyzetben.
A világon valaha mért ötödik legerősebb földrengés és az utána következett szökőár Japánban olyan károkat okozott, amelyeket még most sem lehet teljes egészében felmérni. A legfrisebb adatok szerint (amelyet az MTI közölt március 17-én) legkevesebb 87.894 épületben keletkezett kár, 7.400 épület teljesen megsemmisült. Súlyos károk keletkeztek a közlekedési infrastruktúrában, az energiaellátás pedig akadozik a régióban. Nagyjából 850 ezer háztartásban nincsen áram, miközben a hőmérséklet a fagyponthoz közelít, és 1,5 millió háztartásban szünetel a vízellátás.
A hírek jórészt a katasztrófáról és a gazdasági következményekről szólnak, de azok is megérezhették a katasztrófa súlyát, akik nem foglalkoznak a hírekkel, csak a videojátékok világában tengetik napjaikat. A Japánt sújtó tragédia ugyanis a játékipart is megrázta, több tekintetben is változásokról számoltak be a szakportálok és természetesen maguk a kiadók is.