2010. december. 02. 10:25 MTI Utolsó frissítés: 2010. december. 02. 10:05 Tech

Az MKB Bank ügyfeleinek adatait próbálták megszerezni adathalászok

Az ügyfél-azonosítók megszerzésére irányuló adathalász - más néven phishing - támadáskísérletet derített fel az MKB Bank - közölte csütörtökön a pénzintézet.

Az incidensből sem az ügyfeleknek, sem a banknak nem származott kára – szögezte le az MKB Bank sajtóosztálya. A próbálkozást gyakorlatilag percekkel a támadás kezdete, azaz az első elektronikus levelek beérkezése után észlelték a pénzintézetben. A bank így időben tájékoztatta ügyfeleit az esetről annak érdekében, hogy az esetleges jövőbeni kísérletek se okozhassanak nekik semmilyen kárt vagy kellemetlenséget. Emellett a pénzintézet megtette a szükséges lépéseket a csaló weboldal mielőbbi törlése érdekében - tájékoztatott az MKB Bank.

Az internetes bankolás térhódításával mind többet próbálkoznak ilyesmivel a csalók. Az ugyanakkor megnyugtató, hogy az MKB Bank szerint, hogy a pénzintézet az utóbbi időszak összes adathalász kísérletét visszaverte anélkül, hogy azokból akár az ügyfeleknek, akár a banknak kára származott volna - tartalmazza a közlemény.

Hirdetés