Jelentős változás a Google keresőjében
A keresőóriás felhasználói mostantól akár gépelés közben egyből láthatják a beírt kifejezésekre visszaérkező találatokat.
A Google Instant lényege, hogy már a keresőszavak beírása közben megjeleníti a találatokat – emeli ki a BBC. A Google keresője korábban csak javaslatokat mutatott a felhasználónak a kifejezések beírása közben, de a tényleges találatok csak az enter gomb lenyomása után váltak láthatóvá. „Az Instant szinte a gondolat sebességével keres” – áll a keresőcég közleményében. „Ez hatalmas ugrást jelent a keresőtechnológiában.”
Az új szolgáltatás bemutatóját a San Franciscó-i Museum of Modern Artban tartották. Marissa Mayer, a Google keresőtermék üzletágának alelnöke az „sfm” betűk beírásával demonstrálta a rendszer működését, amelynek eredményeként azonnal megjelent a képernyőn az SF MOMA, vagyis a múzeum weboldalának linkje. A Google Instant prediktív technológiája igyekszik kitalálni, hogy mire kereshet a felhasználó, ilyenkor a leggyakrabban beírt kifejezésekből próbál választani. Ha például lenyomjuk a W billentyűt, a kereső időjárási adatokat (weather) gyűjt össze.
A Google becslései szerint egy átlagos felhasználó kilenc másodperc alatt ír be egy keresőszót és 15 másodpercig böngészi a kapott találatokat. Az új funkció segítségével 2-5 másodperccel rövidülhet a keresésekre szánt idő.
„A Google mindenét felteszi egy lapra, ez pedig a sebesség” – magyarázta a BBC-nek Harry McCracken, a Technologizer.com blog munkatársa. „Egy-két másodperc nem olyan nagy dolog. Az első gondolatom az volt, hogy számos olyan találatot fogok látni, amire semmi szükségem, mivel, amíg be nem írom a számomra megfelelő keresőszót, a rendszer olyan találatokat fog mutatni, amelyek nem érdekelnek.”
Robert Scoble technológiával foglalkozó szakértő szerint az új funkció nagy kihívást jelenthet a Microsoft keresőjének, a Bingnek, amely lassanként növeli piaci részesedését a Google kárára.
„Ha valaki játszik egy kicsit az új funkcióval, könnyen megértheti, hogy drámai módon megváltoztathatja a keresések természetét” – magyarázta Scoble. „Nagy ugrást jelent a Google számára, ráadásul, ettől a Bing egy idő után kevésbé lesz érdekes, úgyhogy, valamit ki kell találniuk, hogy tartani tudják a lépést a konkurensükkel.”