„Tízezrek” olvassák a médiapápa fizetős digitális tartalmait
A pontos adatok közlésétől mereven elzárkozó médiamágnás, Rupert Murdoch úgy fogalmazott, olvasók tízezrei fizettek elő a birodalmához tartozó újságok digitális kiadásaira.
Az elsősorban az Apple termékeivel foglalkozó MaCnn.com weboldal értesülései szerint az ausztrál médiacézár egy Sydney-ben tartott nyilvános vita során úgy fogalmazott, hogy az iPad, és a hozzá hasonló táblagépek „tökéletes platformot” jelentenek a News Corp. anyagai – többek között a The Times, a The Australian, illetve a Wall Street Journal – számára.
Murdoch korábban többször felszólalt az ingyenes tartalmakkal szemben és a fizetős modell mellett foglalt állást, amelyet a már meg is valósított a fenti sajtótermékek esetében. Az üzletember szerint „több tízezer” ember fizetett elő az előbbi kiadványok digitális változatára, amelyeket például az iPad táblagépeken fizetős alkalmazás formájában rendelhetnek meg.
„Csak azok mondják, hogy az információ szabad akar lenni, akik ingyen akarnak hozzájutni” – jelentette ki Murdoch.
A weboldal szakértője szerint az iPad és a hozzá hasonló készülékek hosszútávon valóban a News Corp. elsőszámú platformjává válhatnak. Az Apple várhatóan mintegy 15 millió darabot értékesít táblagépéből az év végéig, 2012 végére pedig ez a szám elérheti a 40 milliót is.
„Az iPad pedig csak az egyik a készülőfélben lévő táblagépek garmadájából” – tette hozzá Murdoch. „A News Corp. feltett szándéka, hogy az összes ilyen platformra kiterjessze a befolyását.”