Negyedével csökkentette az Amazon online könyváruház a Kindle árát, miután a rivális Barnes & Noble 23 százalékkal kínálja olcsóbban a Nook elektronikuskönyv-olvasóját.
Több mint két évig az e-book hívószóra mindenkinek az Amazon e-readere, a Kindle ugrott be. Azután piacra helyezték az Apple iPadjét, és már senki nem beszél az e-readerről. Hat hónappal az iPadről szóló első prezentációk után jön, aminek jönnie kell: az árháború.
A Kindle ára a hét elején hetven dollárral 189 dollárra (42 900 forintra) csökkent, miután a Nook-olvasót 199 dollárért (45 200 forintért) kezdték kínálni az amerikai piacon.
Szakértők szerint a speciális - a felhasználók szemét legjobban kímélő, e-papír-kijelzővel rendelkező - olvasók árcsökkentésére az Apple táblagépe miatt volt szükség annak ellenére, hogy az iPad LED-es háttérvilágítással rendelkező színes kijelzője hosszan tartó olvasásra finoman szólva nem a legjobb megoldás, extrémebb vélemények szerint pedig olyan, mintha egy zseblámpával szemközt próbálna meg olvasni valaki.
Az eladási adatok azonban az Apple eszközének kedveznek. A legolcsóbb változatban 499 dollárért (113 ezer forintért) kínált táblagépből április óta több mint kétmillió darabot adtak el, és ez jelentős nyomással jár a kifejezetten olvasásra szánt eszközök forgalmazóinak.
Az árcsökkentéssel várhatóan többen térnek majd át az elektronikus könyvek olvasására. Az amerikai felnőtt lakosságnak mindössze 9 százaléka vásárolt legalább egy elektronikus könyvet 2009-ben. A Barnes & Noble reményei szerint az új árakkal a felhasználói táboruk is növekedni fog.
A Goldman Sachs piackutató áprilisi felmérése alapján az amerikai e-könyveladás 47 százalékos éves növekedés mellett 3,2 milliárd dollárra (726 milliárd forintra) emelkedhet 2015-ig, azaz a teljes könyvkereskedelem 12,8 százaléka lesz elektronikus a jelenlegi 3 százalékkal szemben