3D adást indítana a Discovery
Két vezető amerikai kábeltelebízós csatorna is a háromdimenziós műsorszórás bevezetését tervezi, újabb lökést adva ezzel a szórakoztatóipari termékeknek.
Az ESPN sportcsatorna a dél-afrikai labdarúgó-világbajnokság mérkőzéseinél kezdi meg a háromdimenziós formátumú közvetítést. A kezdeti időszakban azonban még nem lesz egésznapos adás, idén legkevesebb 85 sporteseményt rögzítenek a mozifilmeknél már ismert 3D-formátumban.
A Discovery Communications vállalat, amely többek között a Discovery csatornát is üzemelteti a Sonyval és az Imaxszal együttműködve 2011-től tervezi a teljes műsoridőt kitöltő 3D-csatorna elindítását.
A szórakoztatóelektronikai iparág résztvevői az új technológia megjelenésétől a tévékészülék- és lejátszóeladások fellendülését remélik. A 3D-filmek tavaly világszerte több mint egymilliárd dolláros bevételt hoztak a jegypénztáraknak, a kérdés már csak az, hogy a mozik sikerét miként lehet átvinni az otthoni szórakoztatásba - mondta Greg Ireland, az IDC piackutató elemzője. A legnagyobb kihívást azonban az jelenti, hogy sikerül-e annyi háromdimenziós adást készíteni, amelyek a vásárlókat a 3D-műsorok vételére alkalmas készülékek beszerzésére ösztönzik.