2009. szeptember. 30. 14:58 MTI Utolsó frissítés: 2009. szeptember. 30. 15:01 Tech

Komótosan nő a szélessávú piac

Tovább bővült augusztusban a vezetékes szélessávú internet piaca Magyarországon, az előfizetők száma mintegy 11 ezerrel 1,643 millióra emelkedett, a vezetékes telefon ellátottság pedig tovább csökkent - közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) szerdán.

Az ADSL- és kábelmodemes előfizetések száma a hónap végén 169 ezerrel haladta meg az egy évvel korábbi, és 106 ezerrel a 2008. év végi szintet. A hagyományos telefonvonalon szélessávú ADSL-internet-szolgáltatásra előfizetők száma az elmúlt hónapok trendjének megfelelően alig változott, kevesebb mint ezerrel 805 ezerre nőtt augusztus végéig. Az ADSL-előfizetések száma a hónap végén mindössze 10 ezerrel haladta meg a 2008. végi, és 21 ezerrel az egy évvel korábbi értéket.

A tizenegy kábelszolgáltató (UPC, T-Kábel, Fibernet, DIGI, PR Telekom, Zelka, Tarr, TvNetWork, ViDaNet, Parisat, RubiCom) ügyfeleinek száma augusztusban 720 ezerről 729 ezerre nőtt. A társaságok részesedése a teljes kábelmodemes piacon 85-90 százalékos, így a szélessávú internet szolgáltatásra kábeltelevíziós hálózaton keresztül előfizetők száma az országban mintegy 838 ezer volt augusztus végén. Mindez azt jelenti, hogy a kábelmodemes előfizetések száma 2009. első hét hónapjában 96 ezerrel, 12 hónap alatt pedig 148 ezerrel bővült.

A bekapcsolt telefonvonalak számán belül folytatódott a hagyományos telefonalak számának csökkenése, amit a kábeltelevíziós hálózatokon működő telefonvonalak számának növekedése sem tudott ellensúlyozni. Így augusztusban a gyorsjelentésben szereplő vezetékes és kábelmodemes szolgáltatók által nyilvántartott bekapcsolt vezetékes vonalak száma 10 ezerrel 3,091 millióra csökkent. Augusztus végén 100 főre 30,85 vonal jutott, az egy hónappal korábbi 30,95 után. A háztartások vezetékestelefon-ellátottsága a hónapban 62,06 százalékról 61,77 százalékra csökkent.

2009 augusztusában a kezdeményezett hívások időtartama 447 millió perc volt az egy hónappal korábbi 465 millió perc után. Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 149,8 percről 144,6 percre csökkent, míg a hívások átlagos hossza 3 percről 3,04 percre emelkedett. A közvetítőválasztást augusztusban a júliusi 517 ezer után mindössze 473 ezer fogyasztó vette igénybe,  ők az előző havi 34 millió perc után 32 millió percet telefonáltak ezen a módon.

A számhordozhatóság keretében a szolgáltatók között augusztusban több mint kilencezer szám mozgott. Az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004 januárja óta összesen 425 ezer számot hordoztak, ebből 94 ezret 2009. első hét hónapjában.

hvg360 Nemes Nikolett 2024. november. 29. 12:00

„Ezeket nyilvános kivégzésnek neveztük egymás között” – így kergeti felmondásba a dolgozókat egy toxikus munkahely Magyarországon

Hogyan működik, mi mindent tesz egy bántalmazó felettes, és mit okoz ezzel a beosztottjainak? Miért volna fontos külön kezelni a vezetői és a szakmai kompetenciákat, és miként lehet maga a rendszer is bántalmazó, amelyben a szereplők töltik a mindennapjaikat? Edinger Katalin nyolc évig dolgozott egy kiadónál, ahonnan beszámolója szerint azért távozott – többedmagával együtt –, mert a főnöke súlyosan toxikus légkört teremtett. Erről is beszélgettünk vele.