Bizarr Japán: divat minél rövidebben beszélni
A Twitter 140 karaktere megosztotta a netezőket: akik nem váltak a mikroblogging rabjává, azok sokkal hosszabb vagy sokkal rövidebb kommunikációra vágytak. Egy új japán mikroblogging-oldalon a twitteres üzenetek egytizedébe kell bezsúfolnunk minden mondanivalónkat, írja az Asiajin.
A Twitter rövid üzeneteken alapuló sikerét többen is kifigurázták: áprilisban a YouTube-on tűnt fel egy videó a Flutter névre keresztelt szolgáltatásról, amelyben legfeljebb csak 26 karakterben tudunk kommunikálni, életünkhöz pedig a szolgáltatás olyan mértékben kapcsolódna, hogy telefonunk automatikusan közölné a világgal, ha kávézunk vagy kimegyünk a mosdóba.
Ha azt gondoltuk volna, hogy mindez vicc, tévedtünk. Az Asiajin oldal hírei szerint Japánban új szolgáltatás indult, a Chuitter - amelyen 140 karakter helyett ennek egytizedében, 14 karakterben publikálhatjuk véleményünket életünkről vagy a világról. Mivel egy japán kandzsi egy karakterhelyen egy teljes szót, fogalmat vagy fogalomkört képes jelölni, ezért értelemszerűen sokkal sűrűbb, rövidebb üzeneteket tudunk velük írni - az eredeti hír szerint egy 140 karakteres angol nyelvű szövegnek körülbelül 40-50 karakteres japán szöveg felel meg, a kínai nyelv jellegzetességeinek köszönhetően pedig 14 karakterben még hosszabb üzeneteket is publikálhatnánk kínaiul, mint japánul.