2009. szeptember. 23. 15:26 techline.hu Utolsó frissítés: 2009. szeptember. 23. 15:34 Tech

Arcfelismerő szoftver figyeli a vásárlókat

Az arcfelismerő szoftvert először az Intellio kiskereskedelmi marketing megoldása részeként...

Az arcfelismerő szoftvert először az Intellio kiskereskedelmi marketing megoldása részeként, emberszámlálásra fejlesztették ki kiskereskedelmi üzletek és bevásárlóközpontok számára, majd fokozatosan haladtak a kor és a nem egyre pontosabb meghatározása felé. Hamar kiderült, hogy a szolgáltatás ekkor már régen túlmutat eredeti szerepén, s korábbi funkcióján túl lehetővé teszi a vásárlási szokások feltérképezését, a hirdetések nézettségének mérését, akár nem és kor szerint szegmentálva. A kiskereskedelmi marketing egoldás az arc alapú emberszámlálás és elemzés mellett immár képes a hosszú sorok érzékelésére, valamint a frekventált vásárlói útvonalak feltérképezésére is.
Az arcelemző szoftver használata két nagy felhasználási területet érint. Az egyik a kiskereskedelmi egységekben megforduló vásárlóközönség vizsgálata. A vásárlók viselkedésének elemzése kiemelten fontos a hatékony vásárlásösztönzési módszerek kialakításakor. Fontos információ, hogy mennyien mennek be egy boltba a kirakat szemügyre vétele után, hányan haladnak tovább, merre mennek a bolton belül, melyik polc, vagy promóciós pult előtt állnak meg a vásárlók.
 
Médiafogyasztás
A másik fontos terület a médiafogyasztás mérése. Az arcelemző szoftver használata gyökeresen megváltoztathatja az úgynevezett indoor és outdoor hirdetéshatékonyság mérését. Segítségével a hirdetők sokkal pontosabb adatokhoz juthatnak az elérni kívánt célcsoporttal kapcsolatban. Megtudhatják hány, milyen korú és nemű ember néz egy plakátot, és mennyi ideig teszi ezt. A szoftver segítségével az is kiderül, hogyan változnak a médiafogyasztási trendek egy épületen belül a boltoktól és reklámelhelyezésektől függően. Promóciók kialakításakor is igen hasznos lehet az alkalmazás, például alkalmas célzott üzenetek megjelenítésére férfiak, vagy nők számára.
Az új technológia a proaktív hirdetési rendszerek támogatására is alkalmas. A Digital Signage (digitális kijelzőkön megjelenő információkat futtató megoldások) rendszerekkel összekapcsolva a szoftver képes a megjelenő hirdetéseket akár idősávra lebontva megjeleníteni, hozzáigazítva azokat a statisztikák alapján várható látogatóközönséghez. Így lehetőség van a kor és nem szerinti hirdetés szegmentációra, akár különböző idősávokban.
Amikor a kamerából beérkezik a kép, a rendszer azonosítja az emberi arcot, megállapítja, melyik nemhez tartozik, milyen korú személyről van szó, és milyen mozgás várható a következő képkockához viszonyítva. A rendszer egyforma hatékonysággal ismeri fel a világ minden táján élő népcsoportok tagjait. A megoldás bárhol hasznos lehet, ahol automatikus tömegszámlálásra vagy demográfiai adatok összegyűjtésére van szükség, illetve azonnali információ szükséges egy adott közönségről
A rendszer egyébként 99,6%-os pontossággal ismeri fel az emberi arcokat azok esetében, akik a kamera irányába néznek, míg egyéb esetben 98% ez az arány.
Egy ilyen rendszernél persze óhatatlanul felvetődik az adatvédelem kérdése is. Nos, az arcelemző szoftvert úgy alakították ki, hogy megfeleljen az adatvédelmi törvényben szereplő elvárásoknak. A szoftver alapbeállítás szerint nem rögzíti az arcokról felvett képet, csak és kizárólag anonim adatokat rögzít.

Hirdetés