Természetesen a Microsoft ezt nem hagyja annyiban, és új keresővel próbálja...
Természetesen a Microsoft ezt nem hagyja annyiban, és új keresővel próbálja megszorongatni a Google-t! Könnyű volna egy legyintéssel elintézni ezt, mondván „úgysem fog nekik sikerülni lenyomni a Google-t”. Ez a vélekedés azonban hiba lenne, emlékezzünk csak arra, amikor a cég „megirigyelte” a Sony Playstation elsöprő sikerét, majd előállt XBOX nevű konzoljával, amit bőven áron alul, sőt veszteségesen értékesítenek a mai napig, kizárólag azért, hogy legyőzzék a Sonyt. Ez valamennyire sikerült is, hiszen az XBOX jelentős szeletet harapott ki a játékkonzol-piacról, holott mindenki az ellenkezőjét jósolta. De elég a konzolokból, ez a történet most a keresőkről szól…
Minek a Microsoftnak új kereső, amikor már van neki? Nos, a rengeteg „webkettes” újítás ellenére, sem az MSN Search, sem a Live nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, így Redmondban egyértelművé vált, hogy ezeket nem érdemes tovább tuningolni – egy teljesen új koncepcióra és keresőre lesz szükség. Ez lesz a Bing nevű kereső, amelynek honlapján már látható a „Coming Soon” felirat, sőt egy rövid promó-videót is megnézhetünk
, természetesen nem Flash, hanem Silverlight formátumban (már ha böngészőnk támogatja).
A cég első körben számillió dollárt költ az új kereső népszerűsítésére. Az AdAge által levezényelt kampányban ugyan nem használják majd konkrétan a Google és a Yahoo kifejezéseket, ennek ellenére a reklám-hadjárat azt fogja kommunikálni, hogy „ha nem találod meg a Google-n és a Yahoon amit keresel, akkor Bing It!”.
Sok internetező szerint éppen ezzel van a probléma: a „Just Bing It!” kifejezés ugyanis egyrészt röhejes, másrészt igencsak emlékeztet a Google szlogenjére, ami hivatalosan ugyebár a „Just Google It!”
Az internetezők máris találgatnak, vajon honnan ered a „Bing” elnevezés. Gondosan feltúrva a netet kiderült, hogy van ilyen nevű ember (Stanley Bing, a Fortune magazin szerzője ezt az írói álnevet használja, és hivatalosan máris levelezésben áll a Microsofttal http://stanleybing.blogs.fortune.cnn.com/ a névegyezés miatt), de van itt „Bada Bing”, egy Detroitban székelő autóalkatrész gyártó cégnek is ez a neve, sőt Bing nevű szörfdeszka is van. És akkor még nem is említettük Bing Crosbyt! Szóval lesz itt még pereskedés bőven…
És hogy milyen lesz maga a kereső? Nemsokára megtudjuk. Ha tényleg jobb, mint a Google, akkor váltunk – Microsoft ide-vagy oda. Ha nem, akkor az MSN Search, és a Live mellett egy újabb, sok pénzbe kerűló MS-projekt bukását kisérhetjük majd figyelemmel.