2008. július. 17. 12:30 Bari Máriusz Utolsó frissítés: 2008. július. 17. 12:00 Tech

Még tizennyolc napunkba telik az, ami Istennek csak hatba

Egy hete már több fajta élőlény népesíti be a Spore virtuális világát, mint a Földet. A legendás Will Wright játéktervező szeptemberben megjelenő játéka az evolúciót és a civilizációs fejlődést lényegíti át játékélménnyé, mindehhez pedig a játékosok készítenek ingyen tartalmakat.


A szeptemberben megjelenő Spore-hoz júniusban jelent meg egy olyan előzetes változat, amelyben a játékosok képesek különféle lényeket képesek létrehozni. Ezekkel a kreatúrákkal a játékosok a Spore univerzumát népesítik be, így az abban megtalálható összes bolygó számos különleges fajjal lesz majd belakva már a játék boltbakerülésének napján is.

"Azt reméltem, hogy szeptemberre lesz meg a százezer kreatúránk, év végére pedig elérjük az egymilliós határt", nyilatkozta Wright hétfőn a Los Angeles-i E3 számítógépes játékshow alkalmából. "Ehhez képest huszonkét óra alatt töltöttek fel a Spore szervereire százezer lényt, az egymilliót pedig egy hét alatt értük el."

Egy héttel ezelőtt a Spore adatbázisában lévő lények száma meghaladta a Földet benépesítő különböző fajok számát. "Tizennyolc nap kellett a játékosoknak, hogy elérjék a Föld fajainak számát, Istennek ehhez csak hat nap kellett", tréfálkozott a játékszervező egy másik prezentáció során.

A Spore-ban egy rajzfilmszerű univerzumban mozogva lehet figyelemmel kísérni és igazgatni az általunk megalkotott lények genetikai, majd civilizációs fejlődését. A játékosok mikroszkopikus életformaként kezdenek el versengeni az őslevesben, majd fel kell küzdeniük magukat a szárazföldre, ahol majd civilizációt felépítő élőlényekké alakulnak, majd el kell jutniuk a technológiai fejlődés azon fokára, amelyen állva már a világűrt is meghódíthatják.

A játék egy pontján a lényeknek adhatunk pikkelyeket, szárnyakat, karmokat, fogakat, többféle szemet, több kart és lábat is, teljesen véletlenszerű helyekre. A program a megszokottól teljesen eltérő testfelépítésből is kiszámolja, hogy az adott lény hogyan tud mozogni, illetve hogyan jelennek meg rajta a viselkedési reakciók és érzelmek.