A csevegőprogramok egyik hasznos szolgáltatása, hogy – a nevüknek megfelelően –nemcsak...
A csevegőprogramok egyik hasznos szolgáltatása, hogy – a nevüknek megfelelően –nemcsak szöveges üzenetek küldésére, hanem valódi beszélgetésre is alkalmasak. Bár az ily módon létrejött „hívások” ingyenesek, mégis sokan ódzkodnak a Skype-ot, az MSN-t vagy éppen az ICQ-t „kvázitelefonálásra” használni, mondván, hogy a géppel kényelmetlenebb a beszélgetés. Ráadásul a legtöbb PC-hez alapból nincsen hozzákötve mikrofon, így a másik fél amúgy sem hallaná, amit mondunk.
A Microsoft LifeChat LX-3000 segíthet a fenti problémákon, hiszen a termék valójában egy headset, igaz, nem a szokványos miniatűr, hanem normál fejhallgató méretben.
A rendszer alapja egy zárt rendszerű fejhallgató, amelyre egy nagyméretű, kihajtható mikrofon is került. A szett a beépített, USB-s hangkártyával válik teljessé – ebből már sejthetjük is, hogy az LX-3000 csak számítógéppel használható, és hogy a vezetéke végére USB csatlakozót szereltek. Ennek egyik előnye, hogy a csatlakoztatás után mind Windows XP, mind Vista alatt (mindenféle felhasználói beavatkozás nélkül) a fülhallgató lesz az alapértelmezett hangkeltő eszköz. Azaz az egyik lehetséges használati módja, hogy csak akkor csatlakoztatjuk a PC-hez, ha használni is akarjuk. Alternatívaként, ha ezzel nem akarunk bajlódni, beállíthatjuk az eredetileg is a gépben lévő hangkártyát alapértelmezettre, a csevegőprogram beállításainál pedig, bemeneti eszközként, megadhatjuk az LX-3000-et.
A néhány napos teszt során a hardverrel alapvetően elégedettek voltunk, Skype-olni valóban kényelmesebb volt vele, mint a korábbi felcsíptethető mikrofonunkkal. A hangminőséget illetően a „vonal” túlsó feléről szintén pozitív visszajelzéseket kaptunk. A hangszórók nagy mérete és a zárt kialakítás miatt a füles rész nemcsak a beszélgetésekkor remekel, hanem fejhallgatóként is megállja a helyét. Sennheiser minőséget nyilván nem várhatunk, de a nem audiofil hallgatóságnak a minőséggel vélhetően nem lesz baja.
Negatívumként könyveltük el viszont, hogy az USB-s hangkártya félig hardveres, félig szoftveres megoldásként a CPU-t is igénybe veszi (a teljes kapacitás 2-10%-át), ezért játékhoz semmi esetre sem ajánljuk.