2007. augusztus. 17. 15:20 Bari Máriusz Utolsó frissítés: 2007. augusztus. 17. 14:48 Tech

500 millió dollárt áldoz az MTV játékokra

500 millió dollárt fektet az MTV Networks számítógépes játékok fejlesztésébe, adta hírül a videogamesblogger.com. A fiatalok kultúráját két évtizede kezében tartó hálózat kezd rádöbbenni, a játékiparban mégis van üzlet.

Egy rockzenekar élete az MTV szerint
© ign.com
Az MTV eddigi kísérletei sem mondtak csődöt a játékosok körében: a játékelőzeteseket összegyűjtő GameTrailers, a Flash-játékokat tartalmazó AddictingGames, a tamagocsi-őrületet meglovagoló Neopets, valamint a Nicktropolis virtuális világ weboldalain csupán júniusban 42 milllió egyedi látogatást regisztráltak.

A jelenleg 30 milliárd dolláros évi nyereséget generáló globális játékiparból az MTVN is ki akarja venni a részét, bejelentésük szerint az elkövetkező két év folyamán az egyre ígéretesebb sikereket generáló játékfejlesztésbe 500 millió dollárt kívánnak fektetni. "Kritikus fontossággal bírnak most számunkra a játékok", jelentette ki az MTV globális digitális médiarészlegének vezetője, Mika Salmi, aki korában az online játékok első igazán sikeres weboldalát, a Shockwave.com-ot felügyelte.

Míg a csatorna várhatóan legsikeresebb műsorai köré fog számítógépes játékokat építeni, első, hamarosan várható fejlesztésük a Rock Band lesz, amelyben a fiataloknak különféle, hangszerekre emlékeztető kiegészítőkkel egy rockzenekar tagjait kell imitálniuk.

Az MTVN szándékát mi sem bizonyítja komolyabban, mint az, hogy mindezek mellett júliusban a Nickelodeon Kids & Family Group még 100 millió dollárt dedikált weboldalainak fejlesztésére és apróbb, ún. casual játékok elkészítésére, illetve az anyacég csütörtökön jelentette be, hogy a Shockwave és a Nokia a Shockwave weboldalon található legjobb játékokat 24 ország vásárlói felé fogja közvetíteni.