Epilepsziás rohamot okozhat a 2012-es olimpiai reklámja
A 2012-es olimpiát beharangozó reklámfilm egy animált részlete epilepsziás rohamot okozhat - derült ki a minap, melynek nyomán a szerkesztők el is távolították a kifogásolt részletet az esemény weblapjáról.
A londoni ötkarikás játékok logója |
A Charity Epylepsy Action nevű szervezet több hívást is kapott a reklám nyomán rohamot kapott betegektől. Szerintük a reklám 23 ezer embernél jelenthet potenciálisan veszélyt Nagy Britanniában.
A London 2012 szervezői azonnal a film újraszerkesztéséről döntöttek. Az esemény új logóját, melynek alapja a villogó 2012-es dátum, hétfőn mutatták be.
Az esemény szóvivője szerint a sajtóbemutatón látott reklámfilmet vették fel a tévétársaságok s ez került fel a hivatalos oldalra. „Szeretnénk azonban hangsúlyozni, hogy nem maga a logó veszélyes, hanem a reklámban megjelenő animációs részlet” – tette hozzá a szóvivő.
A kifogásolt részleten egy búvár látható amint egy medencében úszik. A snitt képi világa sokszínű effekttel van megtörve és hullámzóvá téve.
„Természetesen a figyelmeztetést igen komolyan vesszük és megtesszük a szükséges lépéseket.” –teszi hozzá.
Harding professzor a klinikai idegpszichológia szakértője, aki azt az egészségügyi tesztet is fejlesztette, melyen minden adásba kerülő brit mozgóképes reklámnak át kell esnie, hogy biztosan ne okozzon rohamot az epilepsziára hajlamos nézőkben, a BBC London rádióadásának elmondta, hogy a kifogásolt spot elbukta a Harding FPA tesztet, ezért vetítése nem engedélyezett.