2006. február. 02. 10:01
MTI
Utolsó frissítés: 2006. február. 02. 11:27
Tech
A Visegrádi Négyek közt utolsók vagyunk nethasználatban
Magyarországon a 15 éven felüli népesség - azaz 8,5 millió állampolgár - 33,2 százaléka fér hozzá a világhálóhoz. Az ország a 29. helyet foglalja el Európában az internet-hozzáférési rangsorban - közölte a GfK Hungária.
Az internet-használók aránya a felnőtt társadalmon belül 2005-ben © Fessel-GfK, Ausztria |
Az osztrák Fessel-GfK felméréséből kiderül, hogy Európán belül a fejlett skandináv országokban használják legtöbben az internetet, míg a sereghajtó Albánia.
A 37 országot felölelő kutatás szerint az internet elterjedtségében erős észak-déli, illetve nyugat-keleti megosztottság figyelhető meg: a 15 évnél idősebb lakosság körében a skandináv országokban 70 százalék feletti azok aránya, akik rendszeresen használják a világhálót. Albániában a lakosság alig 1 százaléka használja az internetet.
Az internet magyarországi elterjedtsége és kihasználtsága messze elmarad az európai átlagtól, a vizsgált országokban ugyanis összességében 41,8 százalék az internet-használók aránya, míg az USA-ban mintegy 70 százalék.
A magyar adatok gyakorlatilag megegyeznek a csupán három százalékkal lemaradó Romániáéval. A Visegrádi Négyek mindegyike megelőzi Magyarországot.
A GfK Hungária legfrissebb magyar kutatási adatai szerint Magyarországon a legalább havi rendszerességgel internetezők 14 százaléka használja az internetet vásárlásra, 53 százalékuk pedig információt keres a világhálón.
Az információt keresők többsége, 79 százaléka kulcsszavas keresőoldalakon kutat termékek után. A felhasználók 62 százaléka közvetlenül ellátogat a termék, vagy a gyártó honlapjára, míg 49 százalékuk szakoldalakat és teszteket hív segítségül a vásárlás hatékonyabbá tételéhez.
Az online információszerzés szempontjából a műszaki cikkek a legnépszerűbbek, 68 százalékos aránnyal. Sokan kutatnak könyvek, zenei kiadványok, utazási szolgáltatások vagy számítógépes hardvereszközök után.
A közlemény szerint az online vásárlók alacsony, 14 százalékos aránya valószínűleg nem indul növekedésnek a közeljövőben sem, ugyanis a havi rendszerességgel internetezők mindössze egynegyede mutat hajlandóságot a netes vásárlásra.
Az online vásárlás iránti távolságtartást mutatja Magyarországon az is, hogy a vásárlók elsősorban megrendelni szeretik a kívánt terméket, illetve szolgáltatást, fizetni jellemzően nem az interneten keresztül szoktak.
Itthon
MTI
2006. január. 05. 14:35
Magyar tanyavilág: mobiltelefon van, internet nincs
Tech
MTI
2006. január. 25. 14:53
Jelentősen bővült a szélessávú internet-hozzáférés
Világ
reuters
2005. december. 30. 09:19
Férfiak és nők az interneten
Tech
MTI
2006. január. 03. 13:58
Az internet iparág tovább nő az idén is
Tech
MTI
2005. december. 15. 15:29