Egyre több alkalmazást töltenek le az Apple App Store-ból a felhasználók – és egyre többet is költenek erre a Piper Jaffray elemzője szerint.
Az iPhone, iPod Touch és iPad tulajdonosok idén 83 alkalmazást töltenek le Gene Munster szerint, akit a CNN Money idéz,– a tavalyi átlagos 51-gyel szemben. Ez 61 százalékos növekedést jelent - és ami még ennél is fontosabb az Apple számára, hogy átlagosan 1,44 dollárt költenek majd erre. Ez 14 százalékos növekedés a tavalyi adatokhoz képest.
Az Apple App Store több mint 425 000 applikációt kínál, az Android Marketen mintegy 200 000 van. Májusban a Google jelentése 4,5 milliárd letöltésről számolt be, az Apple a múlt heti közleménye szerint a 15 milliárdos határt lépte át. Ennek jelentős része ingyenes alkalmazás – 82 százalék szabadon letölthető. A letöltésekből befolyó jövedelem nagyrészt azért növekszik, mert az iPadek számára drágább programokat kínálnak.
Az Apple App Store 90 országban érhető el (Magyarországon nem) és 20 kategóriában – többek között játékok, üzleti alkalmazás, hír, oktatás, sport, egészség és utazás - kínál alkalmazásokat. Az Apple eddig 2,5 milliárd dollárt fizetett ki a fejlesztőknek.
A növekedés feltétlenül jó hír az Apple-nek, hiszen az üzleti modelljének alappillére az App Store és a zárt rendszer.