2006. január. 20. 12:17 Utolsó frissítés: 2006. január. 31. 11:43 Válaszol a szakértő

Nem elég a frappáns nyitóoldal

Honlapkritikusunk ezen a héten a www.artneo.hu weblapot elemezte. Az oldal egyszerre próbálja bemutatni a tradicionális alapokra épülő nepáli szőnyegkészítést és a kínált termékeket. Az így született oldalak helyenként látványosak, másutt inkább kuszák, összességében az egész nem eléggé meggyőző.

Az ARTNEO hozzáállása nem annyira végletes, mint egy „szőnyeges" ismerősömé, aki azért nincs jelen a weben, mert szerinte csak olyan honlapot érdemes készíteni, ahol minden tudnivaló megtalálható a technikákról, a stílusokról, az anyagokról, a mintákról. Erre viszont nincs idejük, energiájuk, kompromisszumos megoldást pedig nem szeretnének.

Az ARTNEO nyitóoldala jól sikerült. Egyszerű, mégis felkelti a látogató figyelmét. Érdemes lenne ügyesen (a levegős elrendezés megbontás nélkül) elhelyezni a cég címét, telefonszámát is.

Az egyszerű főmenü sok üzleti honlapnál látott hibát ismétel meg. A legfontosabbat, az eladni kívánt termék ismertetését nem a legexponáltabb helyre rakták,  elé beerőszakoltak egy cégismertetőt („magunkról"), és egy bizonytalan tartalmú „hírek" menüpontot. Cégismertetőre szükség van, ez a honlap egyik fontos „bizalomépítő" része lehet, de nem ez a legfontosabb. (Ki látott olyan elegáns, belvárosi szőnyegboltot, ahol a kínálat bemutatása helyett a cégtörténettel kezdik el traktálni a belépőt!)

Érdekes lehet, honnan értenek az ARTNEO munkatársai a szőnyegekhez, mi a szakmai múltjuk, hány kézen mennek át a szőnyegek, mire Nepálból a Lajos utcába érnek, de itt erről nem tudni meg semmit. A cégismertetőben olvasható szövegek inkább egy bemutatkozó menüpontba illenének.

Elhibázott dizájn

A „magunkról" oldal jó példa arra, milyen károkat okozhat egy grafikai koncepció ráerőszakolása a tartalomra. A „levágott sarkú" négyszögekre alapozott design jól működik a legtöbb, menüpontban, de teljesen alkalmatlan a hosszabb szövegek megjelenítésére.

A „hírek" menüpont tartalmában és kivitelezésében is tévedésnek bizonyult. A cégnek nincsenek olyan hírei (újdonságok, akciók, kiállítások stb.), amikkel meg tudná tölteni a menüt.  Szerencsétlen technikai megoldás a honlapból „kiugró" híroldal, ami teljesen indokolatlanul bontja meg a látogatói élményt.

Hiányérzetet okozott bennem a szőnyegek bemutatása. Egy szép, színes katalógusban biztosan jól mutat a „körítés" (női láb, macska stb.), a weben azonban szívesebben láttam volna nagyobb méretű képeket, részleteket is alaposabban bemutató fotókat, esetleg szöveges magyarázatokat.
 
Külön felhívnám a figyelmet arra, hogy a honlapra véletlenül (például keresőből) beeső látogató semmi fogódzót nem kap ahhoz, hogy rájöhessen, hol is van. Ez a látogató gyors elvesztéséhez vezethet.
 
Összefoglalva: Az ARTNEO nem áll rosszul. A már meglevő elemek felhasználásával, kiegészítésével viszonylag gyorsan működőképes honlappal állhat elő.


Pécsi Ferenc
Dotkommentár

Ha Ön is megnézetné a honlapját, írjon Fórumunkba!

Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.