Az ausztrál szerint a csapat hozta meg a döntést, de közös megegyezéssel váltak el az útjaik.
Közös megegyezéssel távozik Daniel Ricciardo a McLaren Formula–1-es csapatától az idény végén. Az ausztrál pilótának 2023 végéig volt érvényes szerződése a brit istállóval, amelynek opciós meghosszabbítását 15 millió dollár kifizetése révén tekintik semmisnek a felek.
A szakításról szóló bejelentésében Ricciardo úgy fogalmazott, hogy ez a csapat döntése volt, de hosszas tárgyalások során sikerült megállapodásra jutniuk.
A 33 éves versenyző 2020-ban igazolt a McLarenhez, amellyel eddig 35 futamot teljesített. Bár a tavalyi Olasz Nagydíjat megnyerte Monzában – 2012 óta ez volt a csapat első győzelme a sorozatban –, a teljesítménye elmaradt attól, amit vártak tőle. Csapattársa, Lando Norris rendszeresen jobb eredményeket ért el nála az időmérő edzéseken és a versenyeken is.
Ricciardo idei legjobb helyezése eddig a melbourne-i, ahol 6. lett. Mostanáig 19 pontot gyűjtött a pontversenyben, míg Norris – aki az Emilia Romagna-i Nagydíjon harmadikként ért célba – 76-ot.
A távozó ausztrált 21 éves honfitársa, Oscar Piastri, a tavalyi F2-es bajnok válthatja. Piastri igen kapós, a július végi Magyar Nagydíj után az Alpine – amelynek tartalék versenyzői megállapodása volt vele – már be is jelentette, hogy 2023-tól Esteban Ocon csapattársa lesz, ő azonban megcáfolta a közleményt. A pletykák már akkor arról szóltak, hogy várhatóan a McLarenhez tart.
Ha Ricciardo hirtelen nem dönt úgy, hogy visszavonul az F1-től, jelenleg csupán egy biztosan üres helyre pályázhat: éppen az Alpine-éra, amely Fernando Alonso távozása után maradt szabadon. Alonso az Aston Martinnal állapodott meg azután, hogy Sebastian Vettel bejelentette, kiszáll a sorozatból.
Ricciardo csatlakozása az Alpine-hoz pikáns volna, mivel éppen annak jogelődjét, a Renault-t hagyta ott, hogy a McLarenhez szerződhessen. Csupán két évet töltött a franciákkal. Az istálló akkori csapatfőnöke, Cyril Abiteboul annyira zokon vette a döntését, hogy hetekig nem állt szóba vele.
Egy másik lehetőség is nyílhat az ausztrál előtt abban az esetben, ha a Haas elbocsátja Mick Schumachert. A német versenyző szerződése az év végén lejár, és egyelőre nem jelentették be, hogy meghosszabbítanák.
Boksztragédiák: ha több életet tesz jobbá, mint ahányan belehalnak, akkor rendben van?
Az egyik legősibb, de legveszélyesebb sport az ökölvívás. Orvosszervezetek kampányoltak a betiltása mellett, az amatőrök egészségét fejvédővel próbálták megóvni, de úgy tűnik, az csak tetézte a bajt. Közelebb vihetnek a sorra ismétlődő tragédiák a sportág biztonságosabbá tételéhez?
