Sport hvg.hu 2017. december. 13. 14:33

Nagyok a kérdőjelek Michelisz jövője körül

Lehetséges, hogy nem tud elindulni a WTCC és a TCR sorozatok összeolvadásából létrejövő WTCR-ben jövőre Michelisz Norbert. A magyar versenyző még mindig csalódott, amiért két hete a szezonzárón nem sikerült megszereznie a végső győzelmet.

Mivel úgy érkezett Katarba, hogy 6,5 pont volt a hátránya a végül a sorozatot megnyerő Thed Björk mögött, fontos lett volna a top tízbe jutnia, hogy a fő futamon – amelyen az időmérő 10. helyezettje az 1. helyről rajtol, a 9. a másodikról, és így tovább – legyen esélye a svéd előtt végezni. A kvalifikáción azonban gyári Hondája műszaki hibája miatt nem sikerült úgy szerepelnie, ahogy szeretett volna. "Igyekeztem nem láttatni magamon, mert még volt hátra két nagyon fontos futam, de az időmérő után nagyon letört voltam. Pályafutásom egyik legnehezebb pillanata volt" – mondta az Indexnek adott interjúban.

Nem érzi magát boldog másodiknak – főleg, mert az előző szezon után úgy nyilatkozott lapunknak, hogy 2017 vízválasztó lehet a karrierjében, mert tudja, világbajnok lehet –, de nem tragédiaként éli meg, hogy nem sikerült nyernie. "Fogom még látni ennek a helyezésnek a valódi értékét" – jegyezte meg.

A jövőjéről is kérdezték a 2017 legjobb magyar autóversenyzőjének választott Micheliszt, ami szavai szerint egyelőre bizonytalan. "A gyári hondás szerződésem kifut év végén, a folytatás kapcsán részemről és a Honda oldaláról is csak tapogatózásról beszélhetünk." Mivel az új sorozatban, a WTCR-ben nem indulhatnak gyári csapatok, a pilóta szerint még a Hondának is ki kell találnia, pontosan milyen szerepben folytatnák. "Gyártóként komolyabb támogatást tudnak adni egy általuk választott csapatnak, ha akarnak, de semmi nem garantálja, hogy ott nekem is jut lehetőség" – magyarázta.

Ő maga sem látja még annyira, mi történik majd a sorozattal, hogy tudja, hol képzeli el a jövőjét. "Most úgy látom, szeretnék ebben a bajnokságban indulni, de olyan feltételek mellett, hogy lehetőségem legyen a szakmai fejlődésre, és legalább középtávon a bajnoki cím megszerzésére." Ideális esetben a saját csapatával, az idén a TCR-ben győztes M1RA-val versenyezne, akkor azonban az összes költséget – összesen 600-700 ezer eurót – is maguknak kellene előteremteniük, amire most nagyon kis esélyt lát.

Azt egyelőre nem tudja, mi lesz, ha a saját csapatával nem tud indulni, és megfelelő ajánlatot sem kap. "Túl közel van még a katari hétvége, hogy tiszta fejjel lássam 2018-at. Kell még pár hét bezárkózás ahhoz, hogy pontosan lássam, mit is szeretnék."

A WTCR nevezési határideje január 31-e, akkor az dől el, hogy a M1RA ott lesz-e a WTCR-ben, vagy sem. A csapatoknak utána még van ideje a pilótákkal tárgyalni, vagyis az ő helyzete is alakulhat még utána.

párizsi olimpia 2024
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajból készült termékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egyévnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.