Sport hvg.hu 2016. február. 02. 16:52

Ezek az első rekorder reklámok az idei Super Bowlon

Idén várhatóan rekordot döntenek az amerikai futball döntőjét kísérő tévés reklámköltések, összesen 377 millió dollárt költhetnek el az ötvenedik "arany" Super Bowl alkalmából. A cégek jellemzően ebben az időszakban rukkolnak elő legjobb reklámjaikkal, a libabőr hatás és a sztárparádé mellett a cukiság és a sírva röhögés sem marad el, melyek közül néhányat már közzé is tettek.

Egy 30 másodperces reklámra 4,8 millió dollárt kell költenie annak a cégnek, amelyik hirdetni akar az ötvenedik Super Bowl alkalmából – írja az mmonline. A Super Bowl a világ egyik legnézettebb sporteseménye, ráadásul az egyik legnagyobbnak számító amerikai piac is meghatározza, hogy idén 7 százalékkal magasabb a tavalyi árakhoz képest a reklámidő, így várhatóan újabb csúcsot állítanak fel.

Az árak a 120-szor magasabbak, mint amennyit az első döntő idején fizetnie kellett a cégeknek – ez is mutatja, hogy az évek során mennyire felfutott a sportág iránti érdeklődés az infláció mellett. További érdekesség, hogy az idei döntő tévés reklámköltései nagyobbak, mint a 60-as, 70-es, 80-as évek döntői összesen.

Nem csak a költések, hanem a reklámok színvonala is mutatja a Super Bowl fontosságát, még a Pokemon vagy a Heinz is – akik alapvetően nem kapcsolódnak a sportághoz – komolyan megerőltetik magukat, hogy minél lenyűgözőbb reklámokkal álljanak elő. Pont ezért világszerte már nem csak a döntő vagy a szünetben tartott látványos show szögezi a képernyő elé a nézőket és a szurkolókat, hanem a sokszor libabőrt és sztárparádét eredményező reklámok is, melyek közül párat már a döntő előtt nyilvánosságra hoztak.

párizsi olimpia 2024