A Scuderia Ferrari nem bízza a véletlenre 2013-as szereplést, és alapjaiban alakította át a szervezetet. Ennek eredményeként egy sokkal jobb versenygéppel vágnak neki az idei szezonnak, mint tették azt 2012-ben.
Nikolas Tombazis továbbra is maradt a csapat főtervezője, de két részleget alakítottak ki a struktúrán belül: az egyik az F138 fejlesztését felügyeli, a másik pedig a 2014-es projektet készíti elő. Közben gőzerővel fejlesztik a helyi szélcsatornát, és a munkálatok befejezéséig a Toyota kölni berendezését bérlik. A görög származású Tombazis szerint egyértelmű és kézzelfogható a fejlődés: az F138 az első gyümölcse a hatékonyabb munkának.
„Összehasonlítva az egy évvel korábbiakkal, a helyzet nagyon is világos” – kezdte a szakember a Ferrari hivatalos oldalán. „Nem nehéz összehasonlítást végezni, mivel akkor egy nagyon nehéz helyzetben voltunk, így nagyon is adott volt, hogy egy jobb rajtot vegyünk. Ebben az évben egy remekül körülhatárolt fejlesztési tervvel rendelkezünk, és meglehetősen biztosak vagyunk abban, hogy a pályán tesztelt összetevők pozitív eredményeket hoztak. A melbourne-i csomag úgy működött, ahogy azt reméltük, és nem voltak váratlan és különös problémák, de még mindig nehéz megmondani, hogy hol állunk az ellenfeleinkhez képest, szóval jobb nem spekulálni”- hangsúlyozta Tombazis.
„Talán nem meglepő az, hogy - leszámítva magunkat - a Red Bull, a McLaren, a Lotus és a Mercedes tűnik a legversenyképesebbnek; még akkor is, ha továbbra is bizonytalan, hogyan alakul ez a hierarchia hozzánk képest. Reméljük, hogy képesek leszünk az élen harcolni, de senkit sem lehet kizárni: 19 verseny van a bajnokságban, a fele pedig a nyári szünet után jön, és tavaly láttuk azt is, hogy ha egy csapat nem megfelelő tempóval kezdi az évet, visszaküzdheti magát, és nyerni fog. Mindenki egy perióduson és szakaszokon megy keresztül, így az év közben zajló folyamatos fejlesztésről lesz szó”.
Hasonlóan 2012-höz, a Ferrari főtervezője úgy véli, hogy idén is két terület lesz a domináns a fejlesztési versenyben. „Számíthatunk arra, hogy változások lesznek a kipufogóvégeket illetően a szezon során, és miközben ezek talán nem lesznek szabad szemmel láthatóak, jelentős fejlődést eredményezhetnek. Természetesen nem mi leszünk az egyetlen, aki dolgozni fog ezen a területen – a többiek szintén így tesznek majd. Ha a gumikról beszélünk, nagyon fontos lesz rajta tartani a szemünket azok kopásán, mivel nem lesz elég az, ha gyors vagy egy körön.”
Úszóelnök: Sokadszorra alázzák meg Virth Balázst
Wladár Sándor szerint az, ahogyan Milák Kristóf korábbi edzőjével bánnak, egyenesen történelemhamisítás. Úgy fogalmazott: „fekélyes a seb, és egyre mélyül. Hosszú időt igényel a gyógykezelése”.