Lucas di Grassi tavaly még a Forma-1-ben vele együtt debütáló Virgin pilótája volt, 2011-ben azonban kikerült a csapatból. Véleménye szerint kizárólag azért, mert nem volt elég pénz mögötte.
A fiatal brazil pilóta Forma-1-es debütálása előtt háromszor is a GP2-es széria dobogójára állhatott (2007, 2008, 2009). 2010-ben ezért helyet kapott az újonc Virgin Racing istálló egyik VR-01-es autójában.
Csapattársa a szakma kisebb megdöbbenésére a Forma-1-ből kiszálló Toyota korábbi pilótája, a német Timo Glock lett. Az viszont már nem volt meglepetés, hogy a szezon során egyik versenyző sem szerzett pontot, legjobb eredményük egy-egy 14. hely volt Malajziában (di Grassi) és Japánban (Glock).
A csapat 2010-ben utolsó, azaz 12. helyen végzett a konstruktőrök bajnokságában, lemaradva a riválisnak tekintett Lotus Racing, de még a Hispania Racing Team mögött is.
Ez azonban nem számított annyira, hiszen első F1-es évében a csapat egyik fő célja az volt, hogy autótervezésnél forradalmasítsa a számítógépes GDF-rendszert (Computational Fluid Dynamics), amely kiküszöböli majd a költséges szélcsatorna használatát.
Ám, mint minden újonc csapatnál, a Virgin Racing esetében is az anyagi háttér volt legfontosabb tényező. 2010 novemberében a Marussia orosz autógyártó 2014-ig garantálta az istálló működéséhez szükséges hátteret, cserébe azonban a csapat licence orosz kézbe került.
Szintén financiális okai lehettek annak, hogy a pilóta kérdése sem volt olyan fontos, hiszen a csapatnál egyedül Timo Glock jövőjét biztosította a szakmai múlt és a tapasztalat. Mellé gyakorlatilag bárkit be lehetett tenni. Ez így is történt: csapattársát, a brazil Lucas di Grassit lecserélték, helyére a belga Jérôme d'Ambrosio érkezett.
„Szerződésem volt a Virginnel, de új szponzorokra lett volna szükségem – mondta a 26 éves brazil, aki egyértelműen a szponzorok hiányát jelölte meg távozása okaként. – Nekem ez sajnos nem jött össze, a belga srácnak viszont igen. Jelenleg nem tudok mást tenni, azon dolgozom, hogy jövőre visszaülhessek az autóba."
Az eset nem egyedülálló a sportágban. Tavaly év végén a Williams a Brazíliában még pole pozíciót is szerző német Nico Hülkenberget tette ki a csapatból, hogy helyet biztosítson a stabil anyagi hátterű venezuelai Pastor Maldonadónak.
Di Grassi szerint 2011-ben ismét a tavalyi világbajnok, a Red Bull Racing fogja uralni a mezőnyt, egyedül a Ferrari tudja majd tartani vele a lépést. „A McLaren vagy titkol valamit, vagy tényleg nem lesz olyan jó a szezon kezdetére.”
Márton ikrek: Ha az edző eléri a gyerekeknél, hogy higgyenek magukban, az az egész életüket elkíséri
Az egyikük a taekwondo első magyar női világ-, a másikuk olimpiai bajnoka. Egypetéjű ikrekként úgy hasonlítanak egymásra, mint két tojás, ugyanúgy gondolkodnak a világ dolgairól, befejezik egymás mondatait. De míg az egyikük taktikus, és néha kicsit talán túl is gondolja a dolgokat, a másikuk csak megy előre, és elsősorban az erejében bízik. Márton Luanával és Vivianával beszélgettünk.