Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke kedden úgy nyilatkozott, hogy 2011-ben vissza szeretné vezetni a KERS-et.
A kinetikus energia-visszanyerő rendszer, a KERS biztosan része lesz a 2013-as Forma-1-es motornak, de eddig több Forma-1-es istálló is jelezte, hogy legszívesebben már jövőre újra használná a rendszert.
Elsősorban a Ferrari, a Renault és a Williams csapata kardoskodik az eszköz mielőbbi (értsd 2011-es) újbóli bevezetése mellett, ezúttal pedig Jean Todt, a FIA elnöke is jelezte a szervezet hasonló szándékait.
„A KERS az új technológiák nagykövete lehet” – hangzik a francia szakember fő érve, ezért a szervezet is a 2011-es bevezetés mellett áll. Az idei szezonban az istállók és a pilóták egyenlőségéért is küzdő FOTA (a Forma-1-es pilóták szakszervezete) kérésére tiltották be átmenetileg a rendszert, mivel azt 2009-ben nem minden csapat használta, és azok is vegyes eredménnyel. A költségeket pedig nem is bírta volna mindenki.
Az Autosport információi szerint ugyanakkor egy független gyártó, a Renault-val már 2007-ben együtt dolgozó Flybird Systems lehet Forma-1 KERS-beszállítója. A brit cég már megtette ajánlatát a FOTA-nak – akárcsak korábban a Ferrari és a Renault is. Legfontosabb kérdés persze, hogy ez mekkora többletköltséget róna az így is anyagi gondokkal küszködő kiscsapatokra. Az ügyet a héten vitatja meg a FOTA Barcelonában.
Boksztragédiák: ha több életet tesz jobbá, mint ahányan belehalnak, akkor rendben van?
Az egyik legősibb, de legveszélyesebb sport az ökölvívás. Orvosszervezetek kampányoltak a betiltása mellett, az amatőrök egészségét fejvédővel próbálták megóvni, de úgy tűnik, az csak tetézte a bajt. Közelebb vihetnek a sorra ismétlődő tragédiák a sportág biztonságosabbá tételéhez?
