Barcelonában ma a pilóták és a csapatok - már azok, melyek valóban készen álltak a tesztre - letudták a négynapos közös, szezonra hangolás második műszakját is. Ehhez képest még mindig a Lotus a legnagyobb hír, pedig már ott sincs a helyszínen.
Óriási bajban van a legendás JSP-s Lotus-korszak újbóli eljövetelére ácsingózó ex-Renault csapat, mert úgy tűnik, alapjaiban rontották el az idei évre szánt konstrukciójukat. És ami még nagyobb baj: Barcelona után már nincs idő (és teszt) arra, hogy az akár milyen zseniálisnak tűnő mentőötletet, áthidaló megoldást élesben finomra csiszolják. A baj olyan nagy, hogy a csapat tegnap összepakolt, és villámgyorsan az enstoni főhadiszállás felé elvonult a tesztről.
Vagyis úgy alakul, hogy Kimi Räikkönen a bíztató jerezi kétnapos körözgetés után kénytelen lesz versenyben megpróbálni élesebbre fenni érett, de kicsit még rozsdás hópárduc körmeit. A finnt persze egyből lerohanták a riporterek, hogy akkor most mi van, nem fog tesztelni, nem zavarja-e mindez. Na, mi volt a válasz? Persze hogy az, hogy őt nem zavarja, hogy nem ül autóba holnap és holnap után. Végül is abból fog majd főzni Melbourne-ben, ami a rendelkezésre áll. Ha az istálló nem készült föl rendesen, illetve a jelek szerint alaposan benéztek valamit a tervezőasztalon és aszimulátorokban, magukra vessenek. Kimi azért újra a régi?!?
Ez bizony óriási blama is lehet a Lotusnál, olyan, amire minden rámehet. Pont ők ne tudnák? Tavaly, a merészen, előrefelé kivezetett kipuffogócsőre végül az egész szezonjukkal fizettek. A tavalyi pilóták, Petrov és Heifeld 2011-ben két futam (és 1-1 harmadik hely) után még bíztak abban, hogy a Lotusszal csodát tesznek. A Kubica helyére beugró németnek még olyan vérbő álmai is születtek (bele is íratta gyorsan a szerződésébe!), hogy ha az év vége felé még harcban áll a világbajnoki címért, akkor ő bizony nem kell, hogy visszaadja a pilótaülését. (Azt most külön ne ragozzuk, hogy a lengyel visszatérésének jelenleg is milyen kicsi az esélye - elvégre az a bizonyos szalagkorlát kis híján felszeletelte)
Szóval nagy kérdés, hogy a Lotus mekkora bakot is lőtt valójában. Mindenki ezt találgatja Barcelónában is.
A boxutcai pletykák szerint az autóval tegnap 7 kört teljesítő Grosjean alatt nagy sebességnél össze-vissza mászkált az autó - és bár eleinte az új fő-burkoló elemekre gyanakodtak, valószínűbb, hogy az egész tervezést, generálisan szúrták el valahol. Noha ma felkerült a világhálóra, hogy a csapat kérni fogja a többi istállót, hogy had tesztelhessenek egy privátot Silverstoneban, ("na, lécci-lécci!" alapon) ez nem csak azért sansztalan, mert az F1-es csapatok amikor közösen döntést kell hozni, olyat, ami az alapvető szabályok alól adna kbűvót, minden esetben úgy működnek, mint bármelyik lakóközösség. Vagyis: mindig van, aki csak azért is megmakacoslja magát és ellenáll.
Meg hát azért se mennek majd bele jó néhányan, mert a Lotus az utóbbi hetek látszólagos eredményein lovagolva, maga kreált több riválisa homlokára is célkeresztet. Ezek a riválisok pedig bolondok volnának esélyt adni a felzárkózásra csak azért, mert a Lotus maga babrált ki magával. Majd mögülük szenvedje ki a sikereit, ha olyan jó - gondolhatja, a Force India, a Sauber vagy akár a Mercedes is. Nota bene: jogosan.
És akkor megint eljutottunk oda, hogy a mai teszten mi történt. A Toro Rossót taposó Ricciardo alatt kétszer is megállt a gép, a Ferrari jó néhány, különböző kipufogó kivezetéseket tesztelt Alonsóval, a Mercedes meg előállt a W-csatornával, amiről egyelőre csak sejtelmes találgatások vannak, de az biztos hogy szabályos. Amúgy Hamilton igazán szorgalmas volt, 120 kört teljesített. A tíz tesztelő pilóta/csapat közt ma is Pic volt a leglassabb, de a Marussia 4,735 másodperces hátránya sem jelent annál többet, minthogy a csapat továbbra is a sereghajtók közt lesz az idén. Ma egy másodperces távolságon belül csak az első négy volt, az éles bevetésbe visszakerülő Hulkenberget (Force India; 1:22,608) Perez (Sauber; +0,04), Vettel (Red Bull; +0,283) és Alonso (Ferrari; 0,572) követte.
A Trullit a pilótaüléséből kibankoló Petrov sokat szenvedett a Caterhamben az ülésével és a pedálokkal, és Hamilton távjának alig több mint felét tudta teljesíteni, miközben 4 másodperccel volt lassabb a mai nap legjobb idejétől. Ennyit az orosz igazán megérdemelt.
Kovács Kokó István: Nem baltával rontok be az irodába
Gazdasági és jogi átvilágítást ígért a Magyar Ökölvívó Szakszövetség újonnan megválasztott elnöke, Kovács Kokó István. Atlanta olimpiai bajnoka a rá váró feladatok mellett beszélt arról, mekkora szerepe lehetett a politikának a megválasztásában, miként alakult a viszonya Erdei Zsolttal, miért indul nála hatalmas mínusszal a szövetségi kapitány, és hogy miért ilyen határozott a véleménye Imane Helif ügyéről. Interjú.