2012. február. 15. 19:51 MTI Utolsó frissítés: 2012. február. 15. 20:15 Shake

Szexista volt a Ryanair reklámja, letiltották

Letiltották a Ryanair fapados légitársaság hirdetéseit két brit napilapban, miután az olvasók szexizmussal és a nők tárgyként való ábrázolásával vádolták meg az ír vállalatot - adta hírül szerdán a BBC hírportálja.

A vitatott hirdetés - amelyen melltartóban és nadrágban pózoló nők, felettük pedig a "Forró viteldíjak és személyzet. Egy út már 9,99 fonttól" felirat látható - a The Guardian, a The Independent és a The Daily Telegraph című napilapokban jelent meg. A brit reklámhatósághoz összesen 17 kérelem érkezett ezzel összefüggésben, a testület pedig megállapította, hogy a légitársaság szabálysértést követett el.

A Ryanair ezzel szemben azt állította, hogy mivel a személyzet tagjai önként vettek részt a hirdetés elkészítésében, nem tűnhet úgy, mintha "tárgyiasították" volna őket. A légitársaság érvelése szerint a férfiakról és nőkről gyakran szerepelnek hasonló képek a médiában, amelyeket nem lehet sértőnek vagy nyilvános közlésre alkalmatlannak minősíteni.

A reklámhatóság azonban megállapította, hogy a hirdetésben szereplő hölgyek megjelenése, beállítása és tekintete a címmel együtt a női légiutas-kísérők szexuális viselkedését sejteti, megsértve ezzel a hirdetési gyakorlatot. A testület megtiltotta, hogy a szóban forgó hirdetés újra megjelenjen.

hvg360 Mátraházi Zsuzsa 2025. január. 10. 19:30

Sabján Adrienn kajatortacukrász: „Olyasmit nem vállalok el, amit jobb, ha nem látnak a hűtőbe bekukucskáló gyermekeim”

Jól fizető szakmából piaci szempontból a legrosszabbkor váltott, mégis sikerre vitte vállalkozását. Furcsán indult, de a hermelintorta sem fogott ki rajta. Megküzdött „véres” feladattal is, de nemet mondott a szülést ábrázoló tortára. Elárulja, hogy már nem igazán szereti az édességet, de persze mindent megkóstol, amit készít, és a versenytársak termékeit is elemeznie kell. HVG-portré.