A Calendario Romano nevű naptársorozatot 2004 óta adja ki a Vatikán, hogy ezzel is népszerűvé és vonzóvá tegye a katolikus egyházat. A naptárba évről évre 12 szexis, fiatal papot fotóznak le. Már az első kiadás után a New Statesman nevű brit lap ezzel a címmel írt a naptárról: Papok, akikért érdemes meghalni.
A naptárban fiatal, fess papok pózolnak Róma egy-egy emblematikus épülete mellett. 2004 óta ugyanaz a fotós, Piero Pazzi fényképezi le a papokat, akitől az első évben megkérdezte egy újságíró, szerinte nem ütközik-e az erkölccsel az, hogy az egyházat így népszerűsítik. Pazzi akkor így válaszolt: „Nem látok benne semmi kivetnivalót. Ha cicás naptárat készítenék, abba sem az öreg, csúnya, fogatlan macskákat fényképezném”.
Állítólag a kezdetekben több hívő megdöbbenéssel fogadta a kalendáriumot, de ahogy telnek az évek, a mélyen vallásosak is kezdenek megbarátkozni a már-már hagyományosnak mondható sorozattal. A fekete-fehér fotókat fényes papírra nyomtatják, és minden hónaphoz van egy-egy érdekes, rövid leírás a Vatikán történelméről.
2004-ben több világhírű magazin is foglalkozott a naptárral. A The Observer-ben úgy fogalmaztak: „12 ok ahhoz, hogy visszatérjünk a valláshoz”, a New Statesman pedig az alábbi címmel adott hírt a nem mindennapi kalendáriumról: „Papok, akikért érdemes meghalni”.
A mentalfloss.com összeszedte 2012 tíz legkülönösebb és leglenyűgözőbb naptárát. A Calendario Romano a lista 7. helyét csípte el – megelőzve például a Ryanair jótékonysági kiadványát, amiben a társaság légikisasszonyai vetkőztek fehérneműre.
A Calendario Romano első megjelenése óta óriási népszerűségnek örvend, eddig minden példányt eladtak belőle. Az ebay-ről 12 euróért lehetett megrendelni a 2012-es naptárat, amit azonban már december közepére elkapkodtak. Ami viszont jó hír, hogy 2013-ban sem maradunk majd jóképű papok nélkül, a naptár honlapján ugyanis már várják a leendő modellek jelentkezését. A feltételek között csupán annyi szerepel, hogy az illető felszentelt pap legyen, hithű katolikus, valamint vonzó megjelenésű.
A Vatikán egyébként – igaz, a maga módján – próbál nyitni az új, modern, trendi dolgok felé. XVI. Benedek személyi titkára, Georg Gänswein például, akit a Vatikán George Clooney-jának is hívnak, Donatella Versace-t is megihlette. A divatház 2006-os őszi kollekcióját ő inspirálta.