A Lufthansa fél éves bioüzemanyag-próbaüzemet indít menetrendszerinti járatainál.
A Lufthansa fél éves bioüzemanyag-próbaüzemet indít menetrendszerinti járatainál. A D-AIDG lajstromjelű Lufthansa Airbus A321 napi négy alkalommal teszi meg a Hamburg-Frankfurt-Hamburg távolságot, úgy, hogy egyik hajtóművében normál és bioüzemanyag 1:1 arányú keverékét használnak.
A hagyományos kerozinhoz hasonló tulajdonságokkal bíró biokerozin bármilyen repülőgéptípushoz használható, a gép, vagy akár a hajtóművek módosítása nélkül. A bioüzemanyag használata mintegy 1500 tonnával csökkenti a Lufthansa széndioxid-kibocsátását a tesztidőszakban.
„Mivel a légiközlekedés az egyetlen olyan közlekedési mód, amely esetében a belátható jövőben is kénytelen lesz folyékony üzemanyagot használni, mind az iparágnak, mind pedig a kutatóknak törekedniük kell alternatív megoldások kidolgozására és tesztelésére. A fél éves tesztüzemmel az a célunk, hogy kiderítsük, hogyan befolyásolja a bioüzemanyag használata a repülőgép-hajtóművek karbantartását és élettartamát” – mondta Christoph Franz, a Lufthansa Csoport elnök-vezérigazgatója
A Lufthansa által használt, tiszta biomasszából (folyósított biomasszából) előállított bioszintetikus kerozin kutyatejből és gomborkából sajtolt olajat és állati zsiradékot tartalmaz. A bioüzemanyag beszerzésekor a Lufthansa ügyel arra, hogy a termék fenntartható ellátási és előállítási folyamatból származzon. A szállítóknak bizonyítaniuk kell folyamataik fenntarthatóságát, és meg kell felelniük az Európai Parlament és a Tanács fenntartható energiagazdálkodásról szóló irányelvében lefektetett kritériumoknak.