A vizsgálatba a nagyobb élelmiszerüzletekben (CBA, Kaiser’s, Lidl, Match, Penny Market, Spar, Tesco) kapható...
A vizsgálatba a nagyobb élelmiszerüzletekben (CBA, Kaiser’s, Lidl, Match, Penny Market, Spar, Tesco) kapható termékeket vonták be, valamint egy termékhez (Cserpes Trudi) a Lipóti Pékségben jutottak hozzá.
A lista élén a Cserpes Trudi áll, egy pont lemaradással őt követi a natúr Pöttyös Túró Rudi. A jó helyezést annak köszönhetik, hogy egy pontot sem veszítettek, a Cserpes továbbá a kevés adalékanyagért plusz pontot kapott. Habár egyiknek sem csokoládé a bevonója, a töltelékben legalább – nagy mennyiségben – túró van, és természetes aromát tartalmaznak, továbbá jól olvasható az összetételi lista a csomagoláson.
A legrosszabbul a Sole Update 1 desszert és a Tejnasi szerepelt. Sok pontot veszítettek a hiányos tájékoztatás miatt, valamint azért, mert a töltelék nem tartalmaz túrót, ami egy túró rudira asszociáltató terméknél elvárható lenne.
"Összességében elmondhatjuk, hogy a tesztelt termékek egyharmadánál (6/19) tapasztaltuk, hogy a csomagolóanyag ragasztása belelóg az összetevők listájába, így az nehezen olvasható, illetve, hogy a gyűjtőcsomagoláson (a terméken kívüli nagyobb csomagolóanyagon, pl. zacskó, doboz) egyáltalán nem olvasható az összetételi lista. Az olvashatatlan feliratoknál csak a sokadik termék polcról levétele alapján tudtunk információt szerezni a termékről a címke alapján" - teszi hozzá a Tudatos Vásárlók Egyesületének cikkje.
A nagy túró rudi teszt részleteiről itt olvashat részletesen, kattintson!