Amikor már a bokáján csorog - videóval
A szex mindent elad, szokták mondani, és valóban, még egy hamburgerhirdetésből is válhat pornográf kinyilatkoztatás, ami felhívja a figyelmet a termékre.
Bizonyos cégek azon az állásponton vannak, mindegy, hogy mit mondanak róluk, csak foglalkozzon velük a média és a közvélemény, ennek érdekében előszeretettel készítenek provokatív, szexuális tartalmú, sokszor kifejezetten pornográf stílusú reklámokat. A Carl Jr. gyorsétteremlánc komoly vállalat ugyan, hiszen az előkelő negyedik helyen áll piacán Amerikában, a fast food hazájában, de a cég vezetői megelégszenek azzal, ha az éves beszámoló számai képviselik a tekintélyt. A magukról kialakított képben viszont nem kívánnak versenybe szállni a McDonald's és a Burger King értékrendjével, a Carl Jr. bevallottan szexista és a legkevésbé sem korrekt politikailag. A Carl Jr. vezetőinek nincsenek gátlásai és általában megtalálják hirdetéseikhez a hasonlóan kevés fenntartással élő hírességeket. Egy korábbi reklámjukban például Paris Hilton mosott autót fürdőruhában, olyan mozdulatokkal, hogy azt bármelyik pornószínésznő megirigyelhette volna, hogy aztán végül előkapjon valahonnan egy hamburgert és a szájába tömhesse. Valószínűleg senkit nem ért meglepetésként, hogy a hirdetést letiltották a televíziós csatornákról, de azóta is nagy népszerűségnek örvend az interneten.
Ha nem szerepel celeb a Carl Jr. üzenetében, akkor is egészen biztos a szexuális töltetű vagy szexista tartalom, legyen szó csípős paprikáról vagy csirkeszárnyakról. A vállalat legfrissebb hirdetése is hatalmas botrányt kavart, úgyhogy minden bizonnyal megérte a befektetett nem kevés pénzt. Legalábbis csak remélni lehet, hogy Padma Lakshmi, aki egyébként a világhírű író, Salman Rushdie exfelesége, csak egészen hatalmas összegért cserében hagyta, hogy sztárséfként szerzett hitelét primitív marketingcélokra használja fel a gyorsétteremlánc. A hirdetésben Lakshmi valamiféle előjátékként igen kivágott ruhában sétálgat a piacon, majd következik az aktus, melynek során magáévá tesz egy szalonnás hamburgert. A szendvics fogyasztása közben természetesen muszáj benyalnia a két kenyér közé, majd leszopogatni a paradicsomszószt a csuklójáról, végül, ráadásként még a bokájára csorgott csöppeket is lenyalogatni.
A máris hatalmas mennyiségben érkező reakciók egy része szimplán röhejesnek tartja a hirdetést, mondván, senki nem eszik ilyen mesterkélt módon, ezt csak a pornórendezők találták ki, aki éhes, nem él szexuális életet a szendvicsével. Mások erkölcstelennek tartják a Carl Jr. hozzáállását és máris a Lakshmi-féle reklámfilm betiltásáról értekeznek. A pornográf üzenet mellett az a probléma is felvetődött, hogy a gyorsétteremlánc ezúttal színesbőrű, indiai származású hírességet választott. Bizonyos vélemények szerint a Carl Jr. hirdetésének az a célja, hogy a hindu és muszlim bevándorló családok tinédzser korú tagjait a számukra ismerős és elfogadott személy felhasználásával rávegye a tradicionális marha- és sertéshúsmentes étkezés elhagyására és szembefordítsa őket a szüleikkel.
Az mindenképpen egyértelmű, hogy a Carl Jr. szereti felháborítani az embereket, és ennek érdekében szinte bármire hajlandó az amerikai piacon. Kritikusaik nagy érdeklődéssel és némi kárörömmel figyelik, vajon hogyan boldogulnak majd kínai terjeszkedésük során a híresen szigorú helyi hatóságokkal. A Kínai Népköztársaság televíziós csatornáiban kicsi az esély a habos kocsimosásra és a nyalakodásra, az biztos.
KM